...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mattias_F
llesrof skrev:
Mattias_F skrev:Kan rekommendera Navigon Premium Live 70 med en hel del interaktivt godis samt en lättavläst skärm.
Att uppdateringarna inte kostar skjortan sedan ser jag som ett plus.
Vad kostar uppdateringarna då? En tusenlapp för Garmins livstidsuppdateringar tycker inte jag är speciellt dyrt. Det kostar inte skjortan, möjligen ett par väl använda strumpor med hål i :D
Citat m3.se
"Då ingår kartor över Europa och femton månaders Live-abonnemang, därefter måste du köpa mer tid för en femhundring per år. Kartuppdateringarna kostar inte mer än 200 kronor för åtta uppdateringar på två år – mycket prisvärt."
av llesrof
Det där fattade inte jag. Efter 15 månader kan man köpa... vad?
...mer tid för 500 spänn per år?
...och/eller åtta kartuppdateringar för 200 spänn under en tvåårsperiod?

Jag betalade drygt tusen spänn och får uppdatera mina kartor 4 gånger om året så länge min GPS lever.
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Om jag förstått det hela så kan man med denna abbonera på kartor för 200 och live-tjänsterna(event, bensinuppdateringar, fartkameror plats på parkeringsplatser etc.) kostar 500.- Jag tycker faktiskt fler borde ta efter det där Garmin har, fräscha kartor är ju en förutsättning för att det skall fungera...
av llesrof
Fartkameror kan man ju ladda ned lite överallt och gratis dessutom. Visst, det är en löskelösning där varje kamera blir en intressepunkt och det piper, tjuter och varnar oavsett vilken sida om vägen den står på, men gratis är det :D Åtta kartuppdateringar under två år för 400 spänn är väl ändå ganska prisvärt. Med Garmins Lifetime-uppdatering måste man ju ha samma GPS i 10 - 12 år för att komma ned i samma pris. Jag är osäker på vilken kartleverantör Navigon använder, men jag har för mig att det är Teleatlas. Garmin har Navteq och de har traditionellt sett alltid ansets vara något bättre än Teleatlas. Vänta lite...

... så... kollade upp det där med kartorna. Navigon verkar faktiskt använda Navteqs kartor.
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Nu har jag inhandlat Navigon enheten, verkar just nu ganska omständigt att ens förstå vad som ingår.....återkommer med uppdatering.
Användarvisningsbild
av alex960
herre gud skaffa dig en riktig europa kartbok istället,så kan du kasta din gps.ska man köra långt i europa har du ingen nytta av din gps,du kommer till travemunde sen säger skiten sväng vänster om 400km,kör man fel vevar man ner rutan och frågar om vägen,där har vi svenskar mycket att lära,,,,,,jo jag e lastbilschaffis
Användarvisningsbild
av Mattias_F
alex960 skrev:herre gud skaffa dig en riktig europa kartbok istället,så kan du kasta din gps.ska man köra långt i europa har du ingen nytta av din gps,du kommer till travemunde sen säger skiten sväng vänster om 400km,kör man fel vevar man ner rutan och frågar om vägen,där har vi svenskar mycket att lära,,,,,,jo jag e lastbilschaffis
Haha..jo den var fin, påminner om min mc semester i europa 2001 när jag åkte med europa kartboken innanför skinnstället, memorerade vägen, stannade läste...körde en bit till läste igen, lovade mig själv att aldrig mer behöva upprepa det eländet. Summa summarum, det är lätt att göra världens suboptimering här och bli slav under tekniken. ;-//
Jag är med på din poäng....

Jag köpte skivor och keramiska belägg fr[…]

Som titeln antyder. Den har småkrångla[…]

Då du tydligen är i trakten: Har du fr&[…]

Det verkar som om V60 Cross Country är vä[…]