...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ticken
Det är faktiskt intressant att läsa hur olika erfarenheter folk har av olika bolag.. Jag har ett av de större bolagen på min bil, har varit i kontakt med dom vid ett tillfälle och fått en bil inlöst, fick superfint betalt och är mycket nöjd. Har samma bolag idag.

/Ticken
Användarvisningsbild
av Fisch
Kan fylla på med mitt missnöje med folksam.

För 3 år sedan blev min dåvarande 850 stulen på parkeringen. De hackade och bröt sönder låset i dörren och tändningslåset och åkte på stöldturne med den. Allt värt mer än 3 kr i bilen blev bortplockat (till och med brända cd-skivor), förrutom orginalinredningen som de istället fimpade sina cigaretter på.

Det jag fick från folksam var nya lås med olika nycklar! Alltså en nyckel till förardörren, en nyckel till tändningslåset och min gamla nyckel till bakluckan och passagerardörren. Prylar såsom solglasögon ansåg de inte hörde hemma i bilen, så de fick jag inget för (märkesbrillor 1500 kr tyvärr). Glas och skit låg kvar i bilen efter att de kraschat en ruta. Fick förresten en ny ruta också...

För musikanläggninen ville de ge 700 spänn för. Efter lite påtryckningar från en sakkunnig så kände de sig tvungna att höja sig till 3000 spänn. Vilket var i krafig underkant även det.

Helförsäkring betydde ingenting i detta sammanhang tydligen. Folksam kommer jag aldrig mer förknippa mig med!

Hej. Köpte mig en beg Volvo V60 T6 i slutet […]

Såvitt jag vet ska multirem bytas samtidigt […]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Jag har nu bestämt mig för att inte k&ou[…]

V60 Cross Country eftertraktade

Hur står sig bensinvarianten då? All[…]