...

Moderator: Moderatorer

av Laell
Som Marbas skriver känns ju en u-sväng farligare än att köra ut från fel sida. Att köra ut från fel sida kan väl jämföras med att svänga vänster i en T-korsning ungefär. Gatan jag stod på var dessutom smal, det är knappt att två bilar kan passera i bredd när bilar står parkerade längs trottoarerna som de gjorde. Men å andra sidan blir det bara extra krångligt om det skulle vara olika regler beroende på hur bred vägen är osv så det vore inte heller så bra.

Men tusen spänn! Någon dag senare såg jag bilar på ett ställe i närheten som inte betalat för sig, stod utanför markeringarna och så. 500-550 fick de betala...
Åk till England och Australien. Där är vänstertrafik tillåten. Inte i vårt land.

Va fan, du har gjort fel. Det är väl inget att gnälla för. Ta det som en man.
Det kostar att ligga på topp.
Du skulle ha hoppat över Familly guy, så hade du sparat 1 000 kronor. :wink:

Vem vill ha hit den simpla parkeringskultur som råder i vissa länder, där det "knuffas" och skrapas bilar i tid och otid. Med ditt resonemang, är helt okey att köra på vänster sida.

Lägg ner, och rätta in i dig i ledet, och bli en ansvarsfull samhällsmedborgare.
camaro69 skrev:Åk till England och Australien. Där är vänstertrafik tillåten. Inte i vårt land.

Va fan, du har gjort fel. Det är väl inget att gnälla för. Ta det som en man.
Det kostar att ligga på topp.
Du skulle ha hoppat över Familly guy, så hade du sparat 1 000 kronor. :wink:

Vem vill ha hit den simpla parkeringskultur som råder i vissa länder, där det "knuffas" och skrapas bilar i tid och otid. Med ditt resonemang, är helt okey att köra på vänster sida.

Lägg ner, och rätta in i dig i ledet, och bli en ansvarsfull samhällsmedborgare.
Äh, det är då fan egendomligt att det för vissa ska vara så njutningsfullt att tala om för andra att de minsann har gjort fel.... Bror duktig syndromet där man älskar att komma med pekpinnar...utan någon som helst självkritik.
:lol:
V70BiFuel03 skrev:
Äh, det är då fan egendomligt att det för vissa ska vara så njutningsfullt att tala om för andra att de minsann har gjort fel.... Bror duktig syndromet där man älskar att komma med pekpinnar...utan någon som helst självkritik.
Varför ska Camaro komma med självkritik, det är inte han som gjort fel. Det har däremot Laell gjort.
Vad jag menar är att alla gör fel ibland (i alla typer av sammanhang)...det här med att parkera mot färdriktningen ser jag bara som något att rycka på axlarna åt. Ärligt talat....det fungerar ju rätt så bra i praktiken i alla fall...hur ofta ser man någon som ställer bilen så?
Senast redigerad av 1 Tomas88, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Onödig citering.

Och denna har man sänkt med 10k för at[…]

Köpråd V60 Recarge

Tack för svaren.

Huven indikerar öppen

Hej! XC70 2014.Huven indikerar öppen trots[…]

Volvo S80 Automat (Oljeläckage) !!

Hejsan gruppen / forumet. Jag ska försö[…]