...

Moderator: Moderatorer

Åkte på en ny 2+1väg idag, för ett par månader sedan när jag åkte där sedan så höll dom fortfarande på och byggde och hade inte fått upp mitträcket ännu.

Idag så upptäckte jag att det inte längre är något gammalt hederligt wiréräcke som dom satt upp.
Det ser ut så här:
Bild

Går det wiré i den där "tuben" eller är det bara ihålig metall?
Håller den för samma påfrestning som en wiré eller är de helt enkelt bara billigare att montera?

mvh
Anders
Jag har alltid funderat på om inte den gamla vajervarianten sliter upp jävligt fula skador på bilen? Skär dom liksom inte in i plåten? Då ser det här nya mer skonsamt ut. Kanske någon som smekt ett vajerräcke med bilen och kan berätta om skadorna :)
Travolta skrev:Jag har alltid funderat på om inte den gamla vajervarianten sliter upp jävligt fula skador på bilen? Skär dom liksom inte in i plåten? Då ser det här nya mer skonsamt ut. Kanske någon som smekt ett vajerräcke med bilen och kan berätta om skadorna :)
Har inte varit med om detta själv, men sett många som både "nuddat" och kört i ordentligt. Även om du bara nuddar så blir det plåtskador, och lyckas du trycka hårdare så slits framhjulet av.

Men det är väl ändå billigare än att man frontalkrockar.
Såg en bild på en bil som dragit i vajjer-räcke och han hade ju hyvlat av alla "lösa" delar typ skärmar, spolarbehållare etc etc men iom att bilens krockzoner och liknande (balkar och sån skit) inte var det minsta deformerat byttes alla lösa delar och bilen var fit 4 fight igen.
Jag åkte på ovan nämnda väg idag, och sedär... nu har räcket fått bekänna färg!

Riktigt kasst lär bli mitt betyg. Cylindern som löper ovanpå stolparna hade böjt sig ut i mötande körbana (den jag kom ifrån) och den är en trafikfara.
Hade det varit lite mörkare ute så ser jag det inte alls som omöjligt att någon stackare med en bilplacering till vänster i körfältet lyckas köra in i den där.

Så! Efter mycket (massor) svordommar, slit, […]

Kolla på Bildelsbasen på grillar till […]

Ja, det är väl dags för mig att sv&[…]

Ford explorer då? Är ju en rebadgad VW,[…]