...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Varför är dessa skyltar övertäckta?
Bild
Jag kan tänka mig att det är såna skyltar med pilar som är där man har 2+1 väg?
Dessa skyltar är placerade efter E4 mellan Ö-vik & Umeå om jag inte minns fel. På 10 km fick jag det till över 60 skyltar.

Vad är de till för?

/Kalle
Användarvisningsbild
av Ticken
Kanske ska byggas om på sträckan och dom helt enkelt inte hunnit ta bort dom utan lite snabbt bara täckt över dom?

/Turbo+
Användarvisningsbild
av DogWalker
Har man inte breddat vägen där, och att man ska göra 2+1 fält, och att man satt upp skyltarna innan man målat vägen samt satt upp vajer??

De skyltar som sitter tätt kan ju vara "400m går vägen ihop" och "här går vägen ihop"...typ..eller?
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Ja så kan det mycket väl vara. Får väl susa förbi där om ett år eller så och se vad som står på skyltarna då :wink:
av Mimika
under dom senaste åren mellan umeå och örnsköldsvik har det varit ett fler tal väg byggen pga den tunga trafiken som bottnia bannan hade, samt utrustat vägen med vägräcken och dom eländiga 2+1 vägarna som är rentav lifsfarliga. Specielt mellan Umeå och Örnsköldsvik. pga folk som inte vet hur man kör i dessa 2+1 vägar. :???:

Många skyltar har då täckts för till dom snart kommar till användning igen för vägen mellan ö-vik och umeå liknar tvättbräda. ?:-/
så får hoppas på att det blir ny väg igen :D

Ska du bara ha den i ett par år ta vilken Go[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Varför inte en XPENG G6 Performance? Extra a[…]

Köpråd V60 Recarge

Jag köpte mig en V60 2021 för ca 2 m&ari[…]

Visa din semesterbil(d)

@fjohan82 , Låter förträffligt […]