...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
#226353
J.F.S skrev:
V70BiFuel03 skrev:Angende att ha mask på sig....
Vet någon med bestämdhet ifall det endast är föraren av fordonet som kan bli dömd för fortkörningsböter förbi en fartkamera? Har för mig att myndigheterna i sin iver att inkassera flis ville ändra på lagstftningen så att det blev ett ägar ansvar (dvs, oberoende av vem som kör bilen så får ägaren ta straffet)....
Skulle onekligen vara jävligt skoj att åka fram & tillbaks (för fort) förbi dessa jävla fartkameror med Saddam masken & veta att någon uppe i Kiruna sitter & svär :-(O) :-(O) :-(O) över idioten som inte går att identifiera :D :D :D ..... mindre skoj att åka fram & tillbaks iförd mask & få bot efter bot efter bot :-O) :-O) :-O)
Det du syftar på är ägaransvar vilket vi inte har i Sverige, än iaf. Det pressas hårt för att införa det speciellt eftersom motorycklar inte går att identifiera om de fastnar i en fartkamera.

http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=3551
Aha, ok...Tackar !
Då blir det till att beställa en Saddam mask i alla fall :D :wink: .
Användarvisningsbild
av Ticken
#226554
Saddam masken är nog det fetaste jag sett :)

/Turbo+
Användarvisningsbild
av uno83
#226711
J.F.S skrev:
V70BiFuel03 skrev:Angende att ha mask på sig....
Vet någon med bestämdhet ifall det endast är föraren av fordonet som kan bli dömd för fortkörningsböter förbi en fartkamera? Har för mig att myndigheterna i sin iver att inkassera flis ville ändra på lagstftningen så att det blev ett ägar ansvar (dvs, oberoende av vem som kör bilen så får ägaren ta straffet)....
Skulle onekligen vara jävligt skoj att åka fram & tillbaks (för fort) förbi dessa jävla fartkameror med Saddam masken & veta att någon uppe i Kiruna sitter & svär :-(O) :-(O) :-(O) över idioten som inte går att identifiera :D :D :D ..... mindre skoj att åka fram & tillbaks iförd mask & få bot efter bot efter bot :-O) :-O) :-O)
Det du syftar på är ägaransvar vilket vi inte har i Sverige, än iaf. Det pressas hårt för att införa det speciellt eftersom motorycklar inte går att identifiera om de fastnar i en fartkamera.

http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=3551
Det hjälper väl inte för MC, så länge man inte inför registreringsskylt fram dessutom.
av J.F.S
#226729
uno83 skrev:
J.F.S skrev:
V70BiFuel03 skrev:Angende att ha mask på sig....
Vet någon med bestämdhet ifall det endast är föraren av fordonet som kan bli dömd för fortkörningsböter förbi en fartkamera? Har för mig att myndigheterna i sin iver att inkassera flis ville ändra på lagstftningen så att det blev ett ägar ansvar (dvs, oberoende av vem som kör bilen så får ägaren ta straffet)....
Skulle onekligen vara jävligt skoj att åka fram & tillbaks (för fort) förbi dessa jävla fartkameror med Saddam masken & veta att någon uppe i Kiruna sitter & svär :-(O) :-(O) :-(O) över idioten som inte går att identifiera :D :D :D ..... mindre skoj att åka fram & tillbaks iförd mask & få bot efter bot efter bot :-O) :-O) :-O)
Det du syftar på är ägaransvar vilket vi inte har i Sverige, än iaf. Det pressas hårt för att införa det speciellt eftersom motorycklar inte går att identifiera om de fastnar i en fartkamera.

http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=3551
Det hjälper väl inte för MC, så länge man inte inför registreringsskylt fram dessutom.
Nej, det är helt rätt. En MC i en fartkamera med regskylt fram utan ägaransvar är lika tandlöst som det är idag så för att en MC ska kunna bötfällas genom fartkameror krävs precis som du säger en skylt fram och ägaransvar.

Tolka nu inte detta som att jag är för ägaransvar för det är jag definitivt inte. Jag är dessutom MC åkare, om än i träda för tillfället.
Användarvisningsbild
av alex960
#240282
min granne blev av med sin regskylt för typ ett år sen lr nåt första tanken var att den ramlat av,,tills han fick en krav räkning på obetald trängselskatt i stockholm och han brukar typ aldrig köra längre än 5-6mil och vi bor i skåne
Användarvisningsbild
av eccy243
#240474
alex960 skrev:min granne blev av med sin regskylt för typ ett år sen lr nåt första tanken var att den ramlat av,,tills han fick en krav räkning på obetald trängselskatt i stockholm och han brukar typ aldrig köra längre än 5-6mil och vi bor i skåne
Hur gick de då?
Användarvisningsbild
av alex960
#240481
eccy243 skrev:
alex960 skrev:min granne blev av med sin regskylt för typ ett år sen lr nåt första tanken var att den ramlat av,,tills han fick en krav räkning på obetald trängselskatt i stockholm och han brukar typ aldrig köra längre än 5-6mil och vi bor i skåne
Hur gick de då?
han slapp att betala då han kunde bevisa att han jobbat under tidpunkten
Användarvisningsbild
av Ticken
#240679
Asså man blir galet förbannad på sånna som gör sånt.. Alltså stjäl regskyltar och åker igenom tullarna med.

morr...
/Turbo+

Bra tips att trycka ner och släppa upp 👍, de[…]

XC70 D5 dålig acceleration

Hej, har börjat få lite problem med acc[…]

Ac

Normalt suger man med vacum in olja i en ny kom[…]

Oringar/rengöring oljetråg

Det är ledningen som går från vev[…]