...

Moderator: Moderatorer

av Tobba_
#173202
Hejsan! :)

Vet inte riktigt om jag postat rätt men tycker detta verkar passa bäst i denna delen av forumet.
Hade en liten fundering kring det där med delgivning efter fortkörning. Om man inte blir delgiven och man sedan får hem en delgivningman som fixar så man skriver under, kostar detta då något extra?
Inget jag funderat på att göra, var bara lite nyfiken på hur det fungerar.
Så om jag fattat de rätt blir man inte delgiven för en fortkörning på 2år = inga böter.
Och om man nu vill säga endå skulle bli delgiven någon gång under dessa 2år innan de läggs ner, så skulle detta inte bli en extra kostnad?


Med vänliga hälsnigar
Tobias
Användarvisningsbild
av Mikael_0223
#173219
Rent hypotetiskt alltså... :lol:

Som det var förut så blev det inga extra kostnader för delgivningsmännens jobb, det ingick så att säga i servicen.

Har ett par gamla bekanta som roade sig med att hålla sig undan i 2 år från delgivning för att slippa böterna.
Sista halvåret innan "brottet" preskriberades intensifierades :D försöken för att få delgivningen utförd. Det finns en hel del historier från den tiden..... :lol:

Väljer Du att gå till tingsrätten kan Du aldrig bli bötfälld för mer än bötesbeloppet. Har du kostnader för advokat etc får Du betala detta själv. Delgivningen kostar inget extra utan går på skatten för oss alla.

//
Micke
MartinS V60 D4 R-Design

Nu har jag kört med den nya krängningsh&[…]

Amazon rätt ratt?

På svärmors -68 Amazon satt en så[…]

Här har jag hittat en video på YT som b[…]

Jag håller med Frasse om loggan. Jag tycker […]