...

Moderator: Moderatorer

av chamelican
Jag vet att detta är riktigt dumt av mig (speciellt då jag annars brukar stanna vid stopplikt), men denna gången gjorde jag inte det, utan jag rullade sakta fram och kollade så det var fritt. Polisen körde precis bakom mig (civil polisbil), de stoppade mig och ställde lite frågor och jag var trevlig och svarade. Han gav mig inga böter. Vad är risken för indraget körkort? Har annars inte haft några andra trafikbrott.
Är lite nojig haha.
av Lövet
Du kom undan
av chamelican
Lövet skrev:Du kom undan
Tack för svar! Är det för att de inte gav mig böter på plats? Nu är detta första gången en polis stoppar mig så är helt grön på detta, men uppfattar det som att böter kan skickas till mig i efterhand?
av Malmstroem
Om polisen inte ger dig något vid tillfället du stoppas är det extremt osannolikt att du får något senare.

Om poliserna tänker rapportera dig ska du få veta det där och då, eller eventuellt att du ska fortsätta utredas.

Det kan möjligen vara teoretiskt möjligt att du får höra något senare, men det är extremt osannolikt. Jag har aldrig hört talats om någon som fått ett "brev" efter att ha stoppats, om inte polisen där och då talade om att det skulle inträffa.
av Lövet
chamelican skrev:Tack för svar! Är det för att de inte gav mig böter på plats? Nu är detta första gången en polis stoppar mig så är helt grön på detta, men uppfattar det som att böter kan skickas till mig i efterhand?
Exakt. Du får (vad jag känner till) alltid en möjlighet att erkänna eller bestrida på plats om de tänkt gå vidare.

Såvitt jag vet är det bara fartkameraböter som kan komma i efterhand utan att man märkt något.

Jag vet inte vilken EQS du suttot i, men den ä[…]

Vilken mjukvara har ni?

Nej, helt enligt plan. Syftet var ju att allt[…]

Beställt hem olja för ett "mellan[…]

Utrustningslista Volvo 2019-2023?

Hej Har suttit och försökt hitta en li[…]