...

Moderator: Moderatorer

av Pachipachihand
Brukar själv ligga just i högerfilen för knappt någon kör ju där så det faktiskt ofta fotare:) Sen om det är fullt lagligt att passera bilar i högerfilen är väl en annan 5:a
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Pachipachihand skrev:Brukar själv ligga just i högerfilen för knappt någon kör ju där så det faktiskt ofta fotare:) Sen om det är fullt lagligt att passera bilar i högerfilen är väl en annan 5:a
Ooops.. :oops: då har jag nog gjort "fel" ett antal gånger eftersom jag inte orkar vänta på att snigeln i vänsterfilen skall se mig så kör jag om till höger när det är trefiligt. Dock inte vid tvåfiligt. Jag trodde man fick köra om på insidan när det är trefiligt....det gör vi juh daglidags i götet när det tjocknar till i köerna... :roll:
Nån som vet vad som gäller?
Användarvisningsbild
av Bothner
Omkörning till höger får ske på väg vid hastigetsbegränsning upp till 70km/h. Men man får inte köra slalom, då faller användbarheten då man vill köra om till höger på E4:an i Stockholm där det är 90 eller 110.
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Bothner skrev:Då kan ju en taxinörd som jag efter 21 års heltidspendlande mellan arlanda och stockholm kontra med att om jag väljer högersta filen i något så när gles trafik, så får jag byta fil varje kilometer för ellehanda epatraktorer och kärringar som pratar i mobilen, trabanter, husvagnar, hästsläp, knarkarkenny, nisse med kass topplockspackning, SAAB 900 med öppen motorhuv, polacker med blåbärshinkar under pressenning på takräcket...... Men visst gillar man "aktiv " körning så blir ju livet hel-lattjo. Själv ligger jag aldrig i högerfilen då min bil är inställd på 120. Då får man tillräckligt att göra med filbytandet mellan ytter- och mittfil, då trabanterna även ligger i mittfilen och ångar på i 100. Jag har för mig att innerfilen i Tyskland är till för långsamtgående trafik som tradare och trabanter. Resten placerar sig efter hastighet.

LOL ! Skojigt svar ! :D :) :D

Blankt papper :party:

Jag har en V40 D3 -17. Årsskatten på d[…]

Köpråd V60 Recarge

Jag köpte min V60 My25 för tre veckor se[…]

Du kan nog vara lung för att det är prec[…]