...

Moderator: Moderatorer

Använder du reflexer i mörkret när du är gångtrafikant?

Ja, självklart! Reflexer och lampa använder jag.
7
20%
Ja, jag använder reflexer.
17
49%
Nej, jag har reflexer men de ligger hemma i säkert förvar.
4
11%
Nej, jag äger inga reflexer.
5
14%
Annat.
2
6%
Användarvisningsbild
av joel80
#920200
Även mindre reflexer har betydligt längre räckvidd än lampor.. de blir ju lika lång räckvidd som ens billampor..
Sen ska man tänka på att sätta reflexen så långt ner man kan.. det är där ljuset från billyktorna träffar först.
Användarvisningsbild
av grillchips
#962237
Kan de inte fixa så att man får en extra lyktspolare fast som pekar utåt, med detta medel i? Så man kan spraya folk som plötsligt dyker upp 1m framför bilen.
Användarvisningsbild
av sthlm
#962336
grillchips skrev:Kan de inte fixa så att man får en extra lyktspolare fast som pekar utåt, med detta medel i? Så man kan spraya folk som plötsligt dyker upp 1m framför bilen.
Kom bara ihåg... cyklisten har alltid rätt ;-//
sthlm skrev:Fick mig en uppläxning av en cyklist idag!
Skönt att hon klargjorde vad som gäller i trafiken och tänkte dela med mig av detta till er så att ni vet vad som gäller.

- Cyklister behöver inte följa skyltar tex enkelriktat gäller inte för cyklister utan är en rekommendation.
- Kommer det en cyklist så skall du som bilförare ge plats så att cyklisten fritt kan välja "plötslig riktning".
- Reflexer och lyse behövs inte alls utan även där så är det en rekommendation.
Det är väl upp till bilisten att ha så mycket lyse att man ser cyklisterna.

Jag blev faktiskt så chockad över hennes rappa, vältaliga och knäppa utläggning att jag inte fick fram ett ord.
Är inte ordagrant vad hon sa utan vad hon nämnde i sitt lilla "tal" till mig som blev ganska långt.
Edit: Fick inte med citatet
Förövrigt mött denna kvinna efter detta och ingen bättring i sikte från hennes sida
Användarvisningsbild
av joel80
#962378
Kan man få sån där spray i samma sorts flaska som används för pepparspray??!
Perfekt att glida upp bredvid och spruta lite när det behövs! :D

Jag har bytt oljan på min men det är en[…]

Alldeles riktig: Det blev en "modernare"[…]

Tack! det var en bra skiss. Visst styrs även […]

5W40 lite tjockare, och ACEA C3 olja är lite […]