Brainded skrev:Ptja så länge den bara används på ungdomsfestivaler och inte vid vanlig tjänst så kan det väl vara ett smart sätt att få fram ungdomarna till montern.
/Anders
Någonstans måste det ju börja, och om de märker att "invandrarungdomar" tycker bilen är possitiv är det ju bara en hårfin gräns till när den kommer åka runt på gatorna likväl.
Ser inte varför man ska döpa om Polisen till något förortsslang. Ordet Polis är en seriös betäckning och är en symbol i sig. Och precis som de säger är det mest bara förortsungar som vet vad det betyder, således är chansen stor att de som inte vet vad aina betyder komma tolka det som någon reklam-jippo lr bara någon hemma stylad bil. Menar, om du ser en helt vanlig polisbil, med enda skillnaden att det står Snuten skrivet på sidan (sätt det IRL) kommer du troligen inte tolka det som en riktig polis "ait" ? Polisen fyller ju många funktioner när det åker omkring på gatorna / står stilla på festivaler. Dels ska de visa upp sig "här är polisen, så tänk dig för innan du gör nåt", men även att folk ska kunna gå fram till dem. Men om man nu valt att kladda dig "AINA" på bilen kan man ju lika bra gå fram till första bästa cirkusbil och fråga om hjälp!
Sen ser jag inte varför en minoritetsgrupp (inoffecil dessutom, d.v.s. finns ingen betäckning för vilken den här gruppen är. Kan citera från en del av mina invandrarkompisar att de tycker de är bra barnsligt.) få rätten att ändra en sådan viktig titel? Är det för att vi "svenskar" är för rädda för den s.k. "invandrarhopen" att vi måste rätta oss efter "dem"? Lr är det för att vi ska anpassa oss efter alla? Då måste vi ÄVEN rätta oss efter bögar, lebbar, korta,feta,tjocka, rödhåriga,norrmän,tyskar,judar,muslimer. Nu vet jag inte om korta feta tjocka och bögar har någon titel för Polis, men det finns bra många andra minoritet som har sina egna betäckningar. Så om vi nu ska få plats med alla dessa minoriteters titel för pols kan vi väl lika gärna rulla fram en långtrader så det finns plats att skriva...
Att ta seden dit man kommer är tydligen ett begräpp "svenskar" har blivit för rädda för att använda. OBS "svenskar", hittills har jag inte hört/sett något annat så befängt från något annat land. Konstigt att vi ändå är stämplade som ett för rasistisk land...