Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Känns onekligen lite märkligt att fråga om gräsklipparee på ett Volvo-forum, men är det ett klotterplank så är det. Nog svammlat nu.

Jag har en Stiga Multiclip 46S (självgående) som drivningen fungerar dåligt på. Jag har lyft på frontkåpan, och där sitter vinkelväxeln på mitten av framaxeln, men jag vet inte hur den fungerar, alltså vad som finns innanför i själva vinkelväxeln, och vad det är som gör att drivningen "slår till". Jag har kollat vid själva hjulen, och där ser det helt OK ut.
Anslaget till vinkelväxeln sköts med en vajer, och vajern ser till att reglaget på vinkelväxeln rör sig tills drivningen sätter igång. Jag har justerat vajern, men det hjälper inte, men om jag trycker på reglaget (på vinkelväxeln) med lite mer kraft än vad vajern orkar dra, ja då fungerar drivningen, men bara om jag trycker reglaget i botten med lite kraft.
Så är det någon händig gräsklipparmekaniker som kan beskriva hur en vinkelväxel fungerar på min Stiga, och vad som behöver bytas. Sprängskiss kanske.
vägkung
Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]