Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av umekille
Använd varningstriangeln för en mörklagd bil i mörker vid vägrenen är trafikfarlig om något.
Varningatriangeln är inte till för enbart att ligga i skuffen och rädda en 2-a på besiktningen.
Varningsblinkers tar ström och tar strömen slut slutar dem blinka.'
Är det för jobbigt ställa ut triangeln en bit bakom bilen...sätt åtminstone fast den bakpå
bilen så den reflexar. :-)-)
Senast redigerad av 1 umekille, redigerad totalt 0 gånger.
Då och då går det ut trafikmeddelanden på radio om bilar som står trafikfarligt. Har själv blivit ståendes med släp mitt på en motorvägspåfart med tömt batteri. Generatorn var stendöd, det regnade och var mitt i natten.
Eh.. sätta ut triangeln direkt bakom bilen eller på den? Nej så jävla slö och trafikfarlig ska ingen vara. Beroende på hastighetsbegränsning på vägen ska du promenera åtminstone en bromssträcka bort. Är det 110-väg och halt blir det att promenera mist 100 meter och ställa ut triangeln!

Ett jävla sätt att ställa triangeln direkt bakom bilen.
av umekille
joel80 skrev:Eh.. sätta ut triangeln direkt bakom bilen eller på den? Nej så jävla slö och trafikfarlig ska ingen vara. Beroende på hastighetsbegränsning på vägen ska du promenera åtminstone en bromssträcka bort. Är det 110-väg och halt blir det att promenera mist 100 meter och ställa ut triangeln!

Ett jävla sätt att ställa triangeln direkt bakom bilen.
Precis men många ids inte det och då är det bättre hänga den på draget än att
den ligger i skuffen.
Edit: Har åkt förbi ett antal glömda trianglar genom åren där bilen är bortforslad :lol:
Har man inte ork till att gå en minut bakom bilen för att ställa ut en triangel har man inget att göra i trafiken från början. Då ska man hålla sig hemma eller åka kollektivt. Man har ett visst ansvar mot andra i trafiken när man kör bil, det gäller också om man får motorstopp på ett dåligt ställe.

Satan vad förbannad jag skulle bli om jag hamnar i bakluckan på nån bil som står nesläckt i högerfilen med triangeln så nära bilen att man inte hinner uppfatta bilen innan det är för sent, allt för att någon är för slö för att röra sig en minut.

Som sagt, då ska man inte ha körkort!
Det tar 2 minuter och 24 sekunder att gå 100+100 meter (om man nu vill gå tillbaka till bilvraket) när det är halt och mörkt, men ändå i rask takt. Kan man montera triangeln medan man går och på vilken sida av vägen bör man gå på?
Går man i 6km/h kommer man 100m/minut.

Man går väl lämpligast på samma sida som man ställt bilen.. Det är ju på den sidan man ska varna med triangeln.
joel80 skrev: Man går väl lämpligast på samma sida som man ställt bilen.. Det är ju på den sidan man ska varna med triangeln.
Låter vettigt. Max 5km/h är nog takten när det är mörkt, halt och inkl. triangelmontering i farten. Således 2 min 24 sekunder.

Hur många av er har ytterligare en triangel, till att varna framifrån. Inte jag :oops:
Vojje skrev:Det tar 2 minuter och 24 sekunder att gå 100+100 meter (om man nu vill gå tillbaka till bilvraket) när det är halt och mörkt, men ändå i rask takt. Kan man montera triangeln medan man går och på vilken sida av vägen bör man gå på?
Skojar du? :mrgreen: Fick aldrig du lära dig att man går mot trafiken så att man ser de bilar som närmar sig en? Alltså blir det på samma sida som man kört när man tar sig till en plats bakom sin bil.
Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]