- lör 01 dec 2012, 17:44
[img]http//spj4hd.png[/img]
If your dreams turns to dust, vacuum.
Volvo V50 2.0D 2007, Såld, Volvo V70 GLT 1998, Såld, Volvo 740 1990, R.I.P, Volvo 740 1986
God kväll.
Behöver mäta upp om jag har spänningsfall till ett kontaktstycke eller inte, behöver eran hjälp hur jag skall tolka instruktionerna som finns i VIDA.
Står så här i VIDA:
Allmänt
Alla värden som anges nedan är mellan respektive anslutning i kolumn 1 och anslutning #A2 i kolumn 2 (effektjord), om så inte är fallet anges detta inom parentes.
Ansl Signaltyp Tändning på Tomgång Övrigt
#A1 Spänningsmatning U=Ubat U=Ubat -
#A2 Effektjord Ulåg Ulåg -
#A3 - - - -
#A4 Kommunikationsledning styrenheter (CANH) 2.5-3.5 V 2.5-3.5 V -
#A5 Kommunikationsledning styrenheter (CANL) 1.5-2.5 V 1.5-2.5 V -
#A6 Spänningsmatning bränslepump 5V 5V PWM-signal
En bild på kontaktstycket där stiften är nummrerade.
#A1 är den som är intressant för mig, men hur skall jag tolka hur man mäter? A1 och batterijord?
Hur mäter jag mellan A1 och Spänningsmatning? Eller vettitusan, är nog för trött... Eller är det mellan A1 och A2 jag skall få batterispänning på?
Vad är skillnaderna mellan Effektjord och vanlig jord etc?
Tacksam för lite hjälp :)
Behöver mäta upp om jag har spänningsfall till ett kontaktstycke eller inte, behöver eran hjälp hur jag skall tolka instruktionerna som finns i VIDA.
Står så här i VIDA:
Allmänt
Alla värden som anges nedan är mellan respektive anslutning i kolumn 1 och anslutning #A2 i kolumn 2 (effektjord), om så inte är fallet anges detta inom parentes.
Ansl Signaltyp Tändning på Tomgång Övrigt
#A1 Spänningsmatning U=Ubat U=Ubat -
#A2 Effektjord Ulåg Ulåg -
#A3 - - - -
#A4 Kommunikationsledning styrenheter (CANH) 2.5-3.5 V 2.5-3.5 V -
#A5 Kommunikationsledning styrenheter (CANL) 1.5-2.5 V 1.5-2.5 V -
#A6 Spänningsmatning bränslepump 5V 5V PWM-signal
En bild på kontaktstycket där stiften är nummrerade.
#A1 är den som är intressant för mig, men hur skall jag tolka hur man mäter? A1 och batterijord?
Hur mäter jag mellan A1 och Spänningsmatning? Eller vettitusan, är nog för trött... Eller är det mellan A1 och A2 jag skall få batterispänning på?
Vad är skillnaderna mellan Effektjord och vanlig jord etc?
Tacksam för lite hjälp :)

If your dreams turns to dust, vacuum.
Volvo V50 2.0D 2007, Såld, Volvo V70 GLT 1998, Såld, Volvo 740 1990, R.I.P, Volvo 740 1986