Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tungviktarn
Nu har det hänt.
För första gången i mitt liv har jag köpt ett annat bilmärke i form av en Jeep Grand Cherokee v8 drar minst 1,5liter milen lyx!
Volvobilarna är givetvis kvar!:)
Användarvisningsbild
av Vojje
Tungviktarn skrev: Volvobilarna är givetvis kvar!:)
Bra att ha på tomten för att hålla tjuvarna borta :-)-)
av llesrof
Jag ville också ha en Grand Cherokee en gång i tiden. Sedan fick jag åka i en. Efter det ville jag inte ha en sådan igen. Det var ett exemplar från mitten av 90-talet som kvekade, knakade och gnisslade precis överallt. Hemsk bil. På den tiden var de rätt dyra men idag kostar de äldre modellerna knappt ingenting så som vinterbil är de nog förnämliga om man kan stå ut med total avsaknad av kvaliteskänsla. Hellre en gammal Jeep som vinterbil än en sketen gammal 740. De har ju ingen charm alls :D
Användarvisningsbild
av Nexus
halå IIestrof 740 äger ju på vintern :lol:
Fast visst vore det kuligare med V8 och 4WD ..
av llesrof
Nexus skrev:halå IIestrof 740 äger ju på vintern :lol:
Fast visst vore det kuligare med V8 och 4WD ..
Det stämmer. De brukar komma på tvären och göra anspråk på hela vägens bredd :mrgreen: Då är det bra med en Jeep så att man kan ta skydd i diket :D
Användarvisningsbild
av Vojje
Max 30 km/h enligt handsfacket, eller om det är ett handgranatsfack :roll:
av llesrof
Är inte det en sådan där otäck modell där man manuellt måste koppla in fyrhjulsdriften genom att greja med navet på framhjulen?
Användarvisningsbild
av Fluffen
Fyrhjulsdriften kopplar man in med en spak som sitter till höger om förarstolen på dessa.
De kan bli riktigt fina om man orkar fixa lite och måla om dem så att man slipper den gröna färgen.
av llesrof
Så modernt :D Det var väl de äldre modellerna som man fick koppla in framhjulen på via någon grej i navet. Kände en som hade en gammal Jeep pickup som fungerade så.

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]