Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Uninium
Ja hur tolkar ni denna p-skylt!? Då jag kommer dit som besökande så vart jag totalt snurrig då jag brukar
parkera som besökande där.Men får jag göra det fortfarande?

Jag vet självklart svaret,men undrar hur ni tolkar skyltarna.

Bild
av llesrof
Min tolknng är att det finns parkeringsplatser till höger och vänster om skylten och att dessa är reserverade och kräver tillstånd. Pilarna, som är tilläggsinformation till ett annat vägmärke, betyder normalt sett att något, till exempel parkering, börjar gälla från den plats de sitter och vidare åt det håll de pekar och att som i detta exempel, parkering, upphör vid nästa korsning, nästa skylt eller annan avgränsning.
Användarvisningsbild
av Stupid-Flanders
Till höger är det förhyrda platser och till vänster är besöksparkering men att det krävs tillstånd för att få stå där.
Användarvisningsbild
av sony
24 timmar parking till höger och förhyrda platser till vänster
av Uninium
White skrev:Fri parkering till höger, förhyrda platser med giltigt P-tillstånd till vänster.
Stämmer exakt,men det förstog jag inte första gången när jag såg att dom hade märkt om stolparna.
Pratade tom med en q-park lappis som råkade vara där efter att dom hade märkt om platserna
och hon sa tom att det nu krävdes tillstånd för att stå där.Man tycker ju att en sån person som jobbar
med sånt borde ha koll :)
Användarvisningsbild
av White
unlock26 skrev:
White skrev:Fri parkering till höger, förhyrda platser med giltigt P-tillstånd till vänster.
Stämmer exakt,men det förstog jag inte första gången när jag såg att dom hade märkt om stolparna.
Pratade tom med en q-park lappis som råkade vara där efter att dom hade märkt om platserna
och hon sa tom att det nu krävdes tillstånd för att stå där.Man tycker ju att en sån person som jobbar
med sånt borde ha koll :)
Vad vinner jag? :wink:

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]