Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
Känns som jag har gnällt lite väl mycket på sistonde, dåligt fungerande biltvätt och nu det här :???:

Men jag tycker det är lite roande så jag måste ju bara berätta.

En bekant äger en vw polo 97a som helt oförklarligt började koka så fort den kördes. Efter att ha bärjat den till märkesverkstad så blev svaret att topplockspackningen gått och måste bytas, detta skulle kosta 6000-8000kr, exaktare svar kunde de inte ge av någon anledning. Jag tyckte att det borde gå att få fixat billigare med tanke på att materialet kostade 2100kr och är ett relativt enkelt arbete. Så jag gav personen numret till en verkstad som många i bekantskapskretsen med lite "äldre" bilar brukar nyttja. Så efter att ha betalat den första verkstaden 500kr i felsökningsavgift (de hade bara sett den koka ute på parkeringen) så bogserades bilen till den nya verkstaden. De konstaterade att det var givaren till kylaren som gått sönder, 295kr i materialkostnader och under 500kr i arbetskostnad. :)

Som om inte detta vore nog så satt jag igår och surfade på blocket och hittade en 850 för ett riktigt bra pris, trots att det var samma företag som har ovan nämnda verkstad så åkte jag dit idag på lunchen för att kika om den kunde bli en värdig ersättare till 343an. Jag fick ingen som helst hjälp så det slutade med att jag gick därifrån, nu såg jag att de ändrat annonsen på blocket och höjt priset med 10 000kr, någon som var rädd att behöva sälja den för billigt så det var enklare att ignonera mig?

Nåja, lite roligt tyckte jag att det var så jag var tvungen att delge även er.

/Anders

Man får skita uti busken då. :-)

Nytt Ferrita rostfritt sportsystem installerat. :[…]

Värmepaket

Säger det POFF plötsligt utan för v[…]

En blinkers funkar inte Volvo 940

Hej, är ny här men hittar inget som kan […]