Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Hörde på nyheterna förra veckan om polisens nya tag mot "busar". Går ut på att bötfälla alla som åker +6 km för fort samt att stoppa dom som kör aggressivt. Tycker ni inte det är lite väl hårt? menar 6 km är ju så promenad fart och syns ju knappt på hastighetsmätaren. Undrar vad som menas med aggresiv körning ochså svårt att tolkas,har man bättre väghållning än de flesta och kör i en kurva eller bättre acceleration vid rödljusen isåfall kan man ju bli stoppad för i princip vad som helst!
Vem kontrollerar polisen egentligen i detta land..
av Teemu
hastighetsbegränsningarna tycker jag det är bra om dom försöker få lite bukt på på vissa vägsträckor. Vissa vägsträckor är det ju ofta rätt många km/h över hastighetsbegränsning för en del. Men om man tex kommer helt ensam på en 90km/h skyltad väg och jag skulle ligga i tex 96km/h, så tycker jag att det inte har någon större betydelse
av anp
Jag tror fortfarande att bara de som kör fort "fel" kommer att åka dit även i fortsättningen.
Polisen skulle behöva anställa tusentals nya medarbetare ifall alla som kör 6 km/h för fort.

Att de skall kolla upp de med onormal körstil välkomnar jag absolut.
Äntligen satsar de på något som verkligen räddar liv.
av Rådlös
Polisen har så mycket jobb med att kontrollera hastigheten på motorvägar så dom har inte tid att fånga mördare, tjuvar och bankrånare m.fl.
Användarvisningsbild
av CarMan
Rådlös skrev:Polisen har så mycket jobb med att kontrollera hastigheten på motorvägar så dom har inte tid att fånga mördare, tjuvar och bankrånare m.fl.
Ja man brukar säga så, men jag tror itne Trafikpolisen fånfar mördare!!!
av anp
CarMan skrev:
Rådlös skrev:Polisen har så mycket jobb med att kontrollera hastigheten på motorvägar så dom har inte tid att fånga mördare, tjuvar och bankrånare m.fl.
Ja man brukar säga så, men jag tror itne Trafikpolisen fånfar mördare!!!
Kanske inte, men personalprioriteringen hos polisen har väl inte direkt legat på trafikpolisavdelning så att säga.
Mycket tilltro och resurser har ju hitintills lagts på plåtpoliser istället för riktiga trafikpoliser.

Då människan i grund och botten är en ögontjänare, skulle mycket vara vunnet på synlig trafikpolis både i trafiken och samhället i stort.
En kamera kan aldrig få den respekten, eller ens förmågan att minska brott.
Senast redigerad av 1 anp, redigerad totalt 0 gånger.
av jbl
Med dagens bensin priser så skadar det i varje fall inte mig med att man måste hålla hastigheterna. Kan hända att +6km/h är lite väl hårt. Men man får väl sikta på att ligga exakt på gränserna så borde det gå bra.
Användarvisningsbild
av AndreasC
Nu kräver ju trafiken en hel del offer på vägarna så att försöka skuffa undan det som något lågprioriterat är väldigt fel. Det går inte en dag när man är ute och kör där man inte ser någon idiot som utsätter andra för fara. Nu gissar jag men det känns som att resurserna för andra brott är större medans trafiken har väldigt lite med tanke på hur mycket brott som görs på våra vägar.
Användarvisningsbild
av Danneman
Jag för min del är ingen "Fart-dåre" men ändå så har jag:
1. ingen reg-skylt i fram
2. Laservarnare

Allt för att slippa kameror + laser när jag "råkar" köra Ex. 83 Km/h på 70 Km/h väg
Och visst... det är ju inte lagligt.
Men jag tror polisen är ute efter lite andra sorters trafikanter på vägarna i första hand.

Med tändningen på borde du ha konstant[…]

Man får skita uti busken då. :-)

Nytt Ferrita rostfritt sportsystem installerat. :[…]

Värmepaket

Säger det POFF plötsligt utan för v[…]