Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Hade en liten datorkrasch på jobbet och beställde därför lite hastigt ny dator.
Denna skulle skickas med företagspaket igår så jag skulle ha den idag.
Döm av min förvåning när jag fick en avi i brevlådan om att jag kan hämta försendelsen efter kl.16 istället för att någon kom hit med datorn.
På den stod det att dom försökt leverera grejjerna jag beställt men att det inte fanns någon portkod angiven, ändå så står det tom på avin
"Företagsnamn AB
OBS PORTKOD: XXXX
Resten av adressen"
Ringde upp posten och bad dem köra ut försändelsen i eftermiddag istället, men se det gick inte trots att även hon kunde se portkoden. För då måste dom starta ett ärende och utreda vad som gått fel och då får jag det tidigast efter helgen.
Kundservice i ett nötskal.

Sen kan man ju också fråga sig varför dom inte bara ringde på porttelefonen om dom nu inte såg portkoden... Jag tror inte ens dom varit hit och försökt leverera paketet...

/Anders
Finns inget värre än gamla statliga företag och verk som blivit "privata" för dom har sabbat sina gamla fungerande rutiner samtidigt som dom behållit den attityd mot allmänheten som statliga verk och myndigheter var kända för förr. Dom myndigheter och verk som fortfarande finns i "fadershuset" vill jag däremot ge en eloge då dom många gånger nu för tiden håller en hög servicekvalite gentemot företag och privatpersoner. Däremot ställer jag mig ofta frågan vad de privata "konkurrerande" företagen, i alltför många fall, egentligen sysslar med. Man har ofta lagt ut sin kundservice på "call centers" som inte verkar ha varken kunskap eller vilja att ge någon service. Man blir ofta nonchalant bemött och många gånger är jag tvungen att avsluta samtalet i förtid för att inte explodera.

Mvh GK
Det är ju mänskligt att fela, men att inte ens vilja rätta till det får ju mig att tro att det snarare är något som vissa postanställda satt i system.

Cykla hem, hämta bil och åka och hämta på företagscenter är inte direkt vad jag räknar med när jag betalar för företagspaket.

Funderar på om jag ska vara en gnällgubbe och skriva ett mail till posten.
Brainy skrev:Det är ju mänskligt att fela, men att inte ens vilja rätta till det får ju mig att tro att det snarare är något som vissa postanställda satt i system.
Det är inte omöjligt då posten är som en skyddad verkstad, lite som industrier, man behöver inte göra många knop ibland
Bäst med företagspost är att ibland levererar vissa företag med detta till oss privatpersoner.
Vad händer? Jo.. Paketet levereras inte alls. Däremot tar man BETALT för en leverans.
Policyn är att endast leverera till företag, inte privatpersoner, man anser att företagen gjort fel när dom levererar med företagspaket till privatpersoner så därför sker ingen leverans alls hem till kunden. Han får däremot vänta några dagar på en avi och hämta paketet på närmaste ombud.
Det hände mig en gång att företaget skickade via företagspaket till mig, jag såg på nätet att paketet hade kommit till min stad, nån timme senare så ser jag att paketet är på väg bort.

Posten skickade alltså tillbaka paketet till Örebro för att "göras om" till privatperson så det tog nån dag extra
Hhm... apropå statliga verk osv som säljs ut.... inget fel med det alls men problemet är att de i många fall lever kvar i en bubbla av typ "skyddad verkstad".
Apoteken är ett lysande exempel.... visst fanns det undantag förut men alltför ofta gick det sääävligt som bara fan då apotekspersonalen verkade ha nallat av psykofarmakan....

Ett lysande exempel på hur det blir bättre (& detta är ett tips för oss i Göteborg) är Cura apoteket på ICA Maxi Mölndalsvägen). Först åkte jag till det lokala (enda) apoteket ett par mil ifrån oss (bor på landet utanför Göteborg) & detta apotek tillhör nu en privat kedja men jag antar att personalen är densamma som då det var statligt. Åker dit för att hämta ut recept & får till svar att de inte har produkten...

"Nähe, men kan ni inte beställa den?" ----- "Jo, men jag vet ju inte när vi får in den" ----- "Ok, då får jag åka till något annat ställe...tack & hej"

Det märktes tydligt att receptarien inte hade något intresse av att göra beställningen....så, jag åkte på väg till jobbet till Cura apoteket (märk väl, öppettiderna är desamma som ICA Maxi...8-22 alla dagar, lätt & gratis att parkera & sällan några besvärande köer samt att de faktiskt har ett telefonnummer som man kan ringa & nå dem direkt på).

"Hej, jag behöver hämta ut medicin" ---------- "Vi har den inte hemma men jag kan beställa den så kan du preliminärt hämta den imorgon.... vad kan du nås på för telefonnummer?" --------- "Perfekt, tackar !

Dagen efter blir jag uppringd & får beskedet att medicinen är restad hos leverantören men att Cura skickar sms så fort de får den. Några dagar senare får jag sms bekräftelse ! :)
Snacka om skillnad på service ! Det konstiga är ju att man skall som kund inte behöva bli förvånad över bra service då det borde vara en självklarhet.
Severin... låter konstigt...

jag kör företagspaket och när vi får sådana adresserade till privatpersoner "görs" dom om på plats och skickas till ombúd... tror dock den processen drar ut på det ett dygn. men det är ju inte postens fel att företagen använder fel tjänst...
Helt underbar läsning om Företag med noll koll på sina fel.Själv hade jag poste restante adress under ett år pga arbete på annan ort.Tror du Posten själv förstod detta !?.Nä nä nä, lilla frugan fick efterskicka massor av brev under detta året trots massor av påminnelser till denna Post.Och det roligaste av allt, vad tror du hände när jag flyttade hem igen och sa upp min poste restante adress !?.Precis, då hamnade all post på denna poste restante adress i fel ände av landet.Det slutade med att det kom en handskriven A4 sida från brevbäraren som hade ansvar för området där de djupt beklagade det inträffade under detta år som förflöt med ständiga fel !?. ?:-/

Staten är som en siare på Tivoli.Roande men sällan verklighetsförankrad. :D
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]