Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sluggo81
Körde in i en trottoar igår kväll, bara för att man skulle hjälpa dottern att få tuggummi. :-O)
Tur att de bara var vinterdäcks fälgarna.
av mojja
Det händer även den bästa :( Men bara att bita ihopp och ta nya tag. Se det posetvia nu kanske du i bästa fall får köpa 4 nya fälgar som du gillar bättre eller lämna in dom på lack och få alla 4 att se ut som nya igen:)
Användarvisningsbild
av Variosboy
Körde på en sten första sommaren med nya bilen, skrapade lite på undersidan fronten..
(Inget som syntes som tur var)
En sten på tomten (höll på att köra bort några lass med "massor").. Stenen har ju bara legat där sen vi köpte huset, så det var riktigt störande.
Användarvisningsbild
av sluggo81
Håller på att få in i kalkylen en uppsättning 18" på sommaren får se om orginal 16" får hänga med ett år till eller hur de blir. :(
av Jöns
Backade ut med motorvärmarkabeln kvar i uttaget och körde sedan över densamma. Kabeln gick av och kontakten i bilen sprack...
Användarvisningsbild
av Tomas88
Ej modellspecifik tråd. Flyttar till klotterplanket och justerar rubriken.
Användarvisningsbild
av Mabuse
Jag skulle backa runt ett hörn i en gatukorsning för att vända. Halvvägs igenom såg jag att det kom trafik bakifrån och blev lite stressad. Det tog emot lite och jag såg att jag stod lite snett, så jag tänkte att det är bara bakdäcket som vill upp för trottoarkanten. Så jag släppte upp kopplingen lite mer, och då hörs ett metalliskt gnäll utifrån. Jag stannar och kliver ut och ser att jag backat omkull en härgårman-skylt. Inte helt omkull men 45° vinkel ungefär. Trafiken har hunnit förbi, och de enda åskådarna jag hade kvar var ett par asgarvande alkisar på en parkbänk mitt emot. :oops:
Inte ett märke på bilen (en Peugeot).

Edit: lite stavning och grammatik.
Användarvisningsbild
av cybermunk
Kan ju ta en sak jag gjorde med första bilen.

Dom höll på och bygga om på en av alla mackar här i stan, jag ska dit för att tanka trångt va det så jag tänkte gena lite över en kant, kommer upp med framvagnen, känner det e någe som tar i tänker ähh det är balken som tar i. Gasar lite extra kommer upp efter att nästan hela balken skrapat i denna kant. parkerar vid pumpen och tittar på sparklådan/balken, syns då fan ingenting på bilen efter att tankning e klar så kör jag bort dit där det skrapat i , jag har lämnat en "avrinningsränna" i asfalten.

Hade haft körkortet i ca 4 månader då detta hände.
av Pontus_742
Jöns skrev:Backade ut med motorvärmarkabeln kvar i uttaget och körde sedan över densamma. Kabeln gick av och kontakten i bilen sprack...
lyckats med samma sak 4 gånger, lacken i kofångaren sprack lite runt uttaget annars har det inte blivit någe 8)

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]