Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av NCR
Idag ringde fadern och berättade att han hade bytt till sommardäck.

Visst känns det lite tidigt? Jag är dock väldigt sugen på att slippa vinterhjulen...

Flyttad till mera lämpad forumsdel.
/L
av Noodles
Kom ca 1dm blötsnö här i natt/morse, men förhoppningsvis är den borta snart, töar fint nu. :)
Användarvisningsbild
av Loner
Kommit närmare 3dm på två dar nu... inte läge för sommardäck...

/L
av NCR
Nej visst, jag bor i Göteborg och ni i norrland.

Men men, som man frågar...
Användarvisningsbild
av Gizz
Bytte till sommardäck i söndags. Det var varmt och ganska soligt hela dagen. När jag skulle köra hem med bilen ifrån farsans där jag bytte däcken så började det snöa. Blev lite slirigt på vägen hem men det gick vägen. Sedan dess har det inte varit några problem. Behöver iofs. inte bilen varje dag så jag vågar chansa. :) Gott med sommardäck och finare fälgar.
av anderc
NCR skrev:Idag ringde fadern och berättade att han hade bytt till sommardäck.

Visst känns det lite tidigt? Jag är dock väldigt sugen på att slippa vinterhjulen...

/L
Kom ihåg att vaxa dina fälgar innan du sätter på dem bara...
Själv tänkte jag satsa på att dra på sonax lackförsegling på fälgarna nu när de är nya och allt
/Anderc
av NCR
anderc skrev:
NCR skrev:Idag ringde fadern och berättade att han hade bytt till sommardäck.

/L
Kom ihåg att vaxa dina fälgar innan du sätter på dem bara...
Själv tänkte jag satsa på att dra på sonax lackförsegling på fälgarna nu när de är nya och allt
/Anderc
Jag har mina däck hos en däckfirma, jag pysslar inte med sån jobbig sysselsättning (dvs sätta på dem själv) om jag inte behöver. :)

Jag räknar kallt med att byta bil inom 5 år och under den tiden så brukar det räcka med en fälgborste och lite Turtle fälgrent.
Användarvisningsbild
av Loner
NCR skrev:[Jag har mina däck hos en däckfirma, jag pysslar inte med sån jobbig sysselsättning (dvs sätta på dem själv) om jag inte behöver. :)
Låter som min far det där, knappt han vill tanka själv ens en gång.. utan bara tuta och gasa 8)

Hur som helst, vaxning av fälgar är ju lika "viktigt" som vaxning av bilen, du får en mycket mera lätttvättad fälg, som dessutom inte blir smutsig lika fort. Specillet viktigt är det i saltande län, då salt snabbt fräter sönder lättmetallen. Med vax förseglar du ju alla små stenskott.

/L
av jbl
Tror nog att man får vänta åtminstone till påsk innan sommarsulorna åker på. Mina sommarfälgs vaxade jag i helgen så dom är redo när kung Bore släpper greppet.
Motorproblem

Nu koderna avlästa med följande resultat[…]

Men tyvärr har jag av någon konstig a[…]

Med tändningen på borde du ha konstant[…]

Man får skita uti busken då. :-)