Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mats
Har åkt Volvo hela tiden i familjen sedan jag var 8år. Har alltid varit nöjd och vi har aldrig råkat ut för något haveri.

Men tyckte ändå att det kunde vara kul att prova något nytt så idag blev det en ny Volkswagen Sharan.
Fick 185.000 för min Volvo i inbyte och 30.000kr i rabatt på nya bilen så jag hoppas att det var en bra affär.

Den blev det:
http://www.blocket.se/stockholm/Volkswa ... ?ca=11&w=1

Vad tror ni?

/Mats
Användarvisningsbild
av camaro69
Då är jag hellre otrogen med en underbart vacker kvinna, som kan ge en riktig "resa". :wink:

Skicka pm. :wink:
Användarvisningsbild
av Ticken
Såg faktiskt rätt trevlig ut om sanningen ska fram.. Och tyskar är väl inte helt tappade bakom ladan när det gäller att bygga bra bilar. Men eftersom det är ett volvoforum så harklar jag mig och säger tvi. :wink:

/Ticken
av matzen10
En får gratulera till en "People mover"! Vi alla hoppas på en "happy ending" när det gäller din tidigare Volvokarriär.
Bara du lovar att hålla liv i tråden och uppdatera oss om hur du tycker bilen är! För även om det är ett Volvoforum så finns det plats åt föredettingar :lol: !

Vad kom det sig att du valde just VW framför t.ex. Ford S-Max eller Renault Grand Scenic?

M V H
---> Matz
Användarvisningsbild
av Mats
Lovar att hålla er uppdaterade hur den nya bilen går.
Kommer bli väldigt skönt att få åka automat igen efter några år med manuell. Att det är DSG automat gör ju inte saken sämre.
Bilen kommer att levereras på sommardäck den 1april.
Jag valde VW framför Ford och Renault för att jag tycker att VW har mycket bättre upplevd kvalitetskänsla. Sen borde den väl hålla värdet bättre också.

En rolig pryl är Park Assist, kommer kännas väldigt konstigt när bilen fickpakerar själv. Jag behöver bara sköta gas och broms :)

/Mats
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]