Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av semmelman
Tänkte sälja båten i vår och fick nu inbetalningskortet på bryggplatsen, om jag säljer båten upp-pallad på land behöver jag inte betala bryggplatsen men frågan är om kunderna betalar mera om de får se och köra den i vattnet, å andra sidan är ju båtarna på land i båtaffärerna och så jag köpte den, då kan man syna repor å sånt, första gången jag ska sälja en båt så jag undrar nu vad som är bäst och om jag kan spara bryggkostnaden (2 lax) för den känns ju sådär när man inte vill utnyttja den... ?
av mojja
semmelman skrev:Tänkte sälja båten i vår och fick nu inbetalningskortet på bryggplatsen, om jag säljer båten upp-pallad på land behöver jag inte betala bryggplatsen men frågan är om kunderna betalar mera om de får se och köra den i vattnet, å andra sidan är ju båtarna på land i båtaffärerna och så jag köpte den, då kan man syna repor å sånt, första gången jag ska sälja en båt så jag undrar nu vad som är bäst och om jag kan spara bryggkostnaden (2 lax) för den känns ju sådär när man inte vill utnyttja den... ?
Har du bryggplats i en attraktiv hamn så kan du ju lätt hyra ut den för det dubbla under sommaren. Sen om man ska sälja båt på land eller i sjön beror ju på vad det är för båt. är det båtar för 500k o uppåt så vill jag nog se båten både på land och i sjön.

Säg att båten är på land och jag är nöjd med det jag sett och vill köpa båten. Då hade jag även velat få möjlighet att provköra motor och båt för att förvissa mig om att allt e ok och vise versa förstås.

Köper man en båt utav handlare så ingår ju även en hel del garantier som ger ett tryggt men dyrt köp oftast.

Vänligen Mojja
Tack, runt 100k, motorn har gått en tjugo timmar bara och hamnfogden som serva den kan ju ge garanti att den funka i höstas alla fall, borde funka för di flesta förhoppningsvis, mer värt att kunna syna skrovet på land ordentligt kanske. För att visa båt både på land och i sjön är ju lite besvär med, vill man kanske inte göra med alla spekulanter, men man kanske vill starta motorn alla fall för att se att den startar, hur länge kan man köra en motor torrt utan att ta skada, tio sekunder, en minut?
av Lövet
Du kan ju koppla in färskvatten via spolmuff om det är en utombordare, är det en inombordare går det också att lösa. Att köra motorn utan kylvatten ska du inte göra alls.

För en spekulant är det antagligen bättre att den står på land trots allt. Chansen att han kan köra båten i vatten dit den ska är ju ofta rätt liten.
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]