Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Riktigt så illa som att jag glömt bort det är det inte, men jag var helt inne på att köpa en ipad till henne då hon sagt att hon vill ha en sådan och ptja, det vore inte fel att ha en inom hemmets väggar.

Men när jag förra veckan försökte känna lite på pulsen så kom det fram att någon sådan ska vi minsan inte ha.

Så nu har jag inte en aning om vad jag ska springa och panikhandla, blommor känns så uttjatat.

Har ni några tips? Jag sitter i centrala västerås och har krypavstånd till de flesta butiker.

/Anders
Vi pratade om middag igår och kom fram till att vi skulle äta hemma eftersom det brukar vara knökat på restaurangerna denna dag. Biobiljetter har vi tyvärr fler än vi lyckas göra av med då det tillkommer ett par i månaden och biografen i västerås är under all kritik så vi aldrig går dit.

Lutar åt en blomsterkvast ändå :/
av *pettson*
En näve grus på en talrik.. Det bästa med konstellationen är att ingen kommer att fråga vad det är och varför.. Alla är bara överens om att på en sån här dag så betyder det nånting mysigt.. Det har våra kommersiella centrum bestämt.
Skämt åsido.. men lever folk så fattig mellan sej och sin partner att man måste ge gåvor för att kalendern säger det? Isåfall måste jag vara en sån där skitudda människa som kan släpa hem en blomsterkvast ändå eller som kan inhandla nåt gott o trevligt ändå utan att det står så i kalendern...
Samma sak med julafton då? Ni ger inga presenter då heller eftersom man kan göra det övriga året med?

Jag köper blommor mm lite då och då, vi går även ut och äter, tar en hotellhelg osv. Men det hindrar väl inte att man gör något den 14/2 resp 24/12 med?
av *pettson*
Brainy skrev:Samma sak med julafton då? Ni ger inga presenter då heller eftersom man kan göra det övriga året med?

Jag köper blommor mm lite då och då, vi går även ut och äter, tar en hotellhelg osv. Men det hindrar väl inte att man gör något den 14/2 resp 24/12 med?
Jag köper EN julklapp till min flickvän men jag köper aldrig årets julklapp för att nån kommit på att det är så, jag köper nånting jag tror hon vill ha, ibland i samråd, den kan inköpas hela året, hon bestämmer själv om hon vill spara den eller använda den. Jag köper även en födelsedagsgåva på samma premiss. Är det så vi hittar nåt fint så köper vi det .. hela året.
Resten av släkten får inte heller dom buntvis med ipads eller annat. Deras barn får nånting jag tror att dom kan tycka om, dom ska lära sej att det är tanken som räknas, inte mängden cash som är investerad. Dom vuxna skiter jag fullständigt i, det har tjatats i så många år om vad gåvan är värd, vart den är inhandlad och hur *snål* man är, att dom inte längre får nåt, jag göder inte hycklare, första ungen som har åsikt om detsamma en dag får inte heller den nån julklapp. Det är inte nån rättighet att få julklappar och födelsedagspresenter, det minsta som kan begäras är att man inte hycklar på julafton, då kan deras föräldrar fortsätta köpa deras julsaker så spenderar jag mina på mej själv.
Det har hänt tidigare att en tonåring kastat ur sej till mej:.. du fetto, vadfan det är bara 200spänn i kuvertet ju man kan åtminstone få en tusing.. är du snål eller och sen gett en dryg blick. Jag frågade om han skämtade, det gjorde han inte.
Jag löste det.. jag eldade upp dom 200spännen med kuvert direkt framför honom, mitt i rummet. Hur familjen löste det? Ingen aning, jag fick säkert stämpel som dum i huvudet, men den grabben ser aldrig en spänn eller pryl ifrån mej mer o förhoppningsvis tänker han innan han talar nästa gång.
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]