Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Jeppe.R
Såhär är det ju att Ford äger Volvo. Ford ägs utav MG (Rätta mig om jag har fel).

Men varför går inte Volvo runt utan att Ford skall äga dem?
Dom är ju trots allt Sveriges mäst sålda bil!
Mvh Jeppe
Användarvisningsbild
av nattjobbarn
volvo skulle säkert gå runt utan ford.Men efter som volvo ändå är en "liten"biltillverkare (globalt set) så kan dom behöva draghjälp med finnansering av nya modeller mm.Dessutom blir produktionen billigare om man kan ta redan befintliga delar från t.ex ford.
av Perra N
Skulle Ford ägas av MG? MG är kursat, och uppköpt av en kinesisk industrikoncern! Ford ägs av sina aktieägare, precis som GM....
De stora elefanterna äger 95% av alla de mindre bilmärkena. Exempelvis Volkswagen AG, de äger Audi, VW, Skoda, Seat, Bugatti, Bentley och Lamborghini.
av anp
Jeppe.R skrev:Såhär är det ju att Ford äger Volvo. Ford ägs utav MG (Rätta mig om jag har fel).

Men varför går inte Volvo runt utan att Ford skall äga dem?
Dom är ju trots allt Sveriges mäst sålda bil!
Mvh Jeppe
Vad menar du med MG?
Användarvisningsbild
av CarMan
i sverge säljs många volvo, men det säljs ännu fler volvo i nordamerika, ändå så har volvo mara nån enstaka prosent av värdsmarknaden. vilvo är inte tilräkligt stora!

att det säljs många bilar i sverige säger ju inget, det bor ju tillo mer fler mäniskor i London är vad der gör i hela sverige.
av Jeppe.R
Okey.. Det visste jag inte!
Tack för att jag fick veta det...
Så Vw äreg Bugatti...
Användarvisningsbild
av danwer
Jeppe.R skrev:Okey.. Det visste jag inte!
Tack för att jag fick veta det...
Så Vw äreg Bugatti...
Nej men Bugatti är en VW (Ha Ha !!)
av Perra N
Bugatti och Lamborghini ägs av Audi, som i sin tur ägs av VW AG. Men Bugatti och Lambo-kärrorna byggs fortfarande i Italien. Med tysk teknik och kvalitet kan man äntligen använda bilarna, jämfört med hur det var innan. Köra en dag och ha bilen på verkstad i tio! :wink:
Användarvisningsbild
av munktorparen
En kul grej är att när ford köpte volvo så flyttade ford ner sina bilar till bilighetsbilar och volvo satte dom på lyxbils avdelningen :D
av Perra N
Nja, lyxbil vet jag inte, men premiumsegmentet ligger både Volvo och Snaab i. Lyxbil för mig är Bentley, Rolls, Maybach osv, men det är förstås bara min åsikt.

Med tändningen på borde du ha konstant[…]

Man får skita uti busken då. :-)

Nytt Ferrita rostfritt sportsystem installerat. :[…]

Värmepaket

Säger det POFF plötsligt utan för v[…]