Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av cybermunk
Hej alla glada Volvoägare, ja ni som kör annat skrot med.

Funderar på att skaffa mig en ZTE Blade Android telefon. Finns idag endast hos Telia, inget problem för mig har Telia idag.

Men min fundering är om det är någon som har testat den, och vad ni har för omdöme om den.

Plus och minus sen ett skalenligt betyg.
Användarvisningsbild
av Tofulus
Har en sådan på beställning, har kollat lite reviews på nätet och enligt dem skulle det vara mycket telefon för en liten peng, bra byggkvalitet mm.
Blev även överraskad att den har 2 års garanti, trots att det är en billig "kinatelefon".
Användarvisningsbild
av cybermunk
Ska med största sannolikhet beställa en, men det beror på vad nästa bil kostar i inköp! Kanske blir denna månad annars blir det nästa år :)
Användarvisningsbild
av Tofulus
Har nu fått min telefon, och kan säga att den är verkligen prisvärd! Bra skärm, och som jag skrev tidigare, känns inte billig.
Skulle lätt kunna vara en telefon i prisklassen runt 3000 SEK.
Användarvisningsbild
av cybermunk
Tofu kan man få en mer ingående utvärdering av den, har iof klämt lite på en idag, men då bara lite snabbt för att se hur den kändes.
Användarvisningsbild
av Severin
Själv så hade jag en jävla otur med bladen, dottern köpte en och den tar inte emot laddning så nu väntar jag på att få skicka tillbaka den
Användarvisningsbild
av cybermunk
Att den inte tar emot laddning kan ju vara mycket som spökar. ex klumpen i väggen eller uttaget i telefonen eller någe där emellan
Användarvisningsbild
av Tofulus
cybermunk skrev:Tofu kan man få en mer ingående utvärdering av den, har iof klämt lite på en idag, men då bara lite snabbt för att se hur den kändes.
Jadu, inte vet jag vad jag mera skall säga om den... Kan ju räkna upp lite plus och minus som jag har märkt med den, annars finns det ganska mycket fullständiga reviews på nätet om denna modell.

+++
- Billig
- Bra byggkvalitet
- 3.5mm uttag för hörlurar
- Det mesta lull-lull man behöver, bluetooth, wlan, GPS osv.
- Man kan göra telefonen och passa sitt eget behov med hjälp av android och alla appar som finns till det
- Batteriets hållbarhet i stand-by
- 2 års garanti

---
- Känslan i skärmen är inte så bra (kan vara en smaksak)
- batteriets hållbarhet när man t.ex. spelar något
- home, menu och back-knapparna sitter ganska djupt i telefonen, lite dålig känsla i dem
- dålig kamera

Detta är nu några synpunkter jag har på telefonen efter ca. en veckas användning. I överlag tycker jag telefonen är super när man ser till priset/egenskaperna, så om den inte hade några nackdelar alls så vore det konstigt.
Byggkvaliteten är bra, men vill man ha en verkligt välbyggd telefon så får man nog se på telefoner i prisklassen 3000 SEK och uppåt, dessa telefoner kan ZTE:n inte tävla med.

Betygsättningen:
(1-10)
Jämfört med telefoner med liknande egenskaper/hårdvara: 6½/10
Jämfört med telefoner i samma prisklass: 10/10
Användarvisningsbild
av Severin
cybermunk skrev:Att den inte tar emot laddning kan ju vara mycket som spökar. ex klumpen i väggen eller uttaget i telefonen eller någe där emellan
Laddaren funkar, uttaget i telefonen skulle jag tror funkar för den laddar i 5sek sen slår den ifrån laddningen.
Kan vara så enkelt som batteriet, vi får se
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]