Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Med tanke på förra vinterns fina skidföre och att denna verkar börja så pass bra så har jag blivit sugen på att köpa längdskidor och förhoppningsvis hitta en konditionsträning som min sargade kropp klarar.

Vad rekommenderar ni för utrustning? Prisnivå?
Vad behöver jag för vallor? Eller ska man som glad amatör nöjja sig med tejpvalla?
Jag är van att valla slalomskidor, men antalet ggr som jag vallat längdskidor är lätträknade.
Men man får väl hjälp där man köper skidorna att märka ut vilket område fästvallan ska läggas inom?

Ös på med tankar och idéer är ni snälla, jag är total nybörjare på det här.

mvh
Anders
Tydligen inte :(

Jag köpte mig iaf ett par Fischer SC. Inte en aning om dom är bra, enligt säljaren skulle dom vara det, och det var definitivt inte det billigaste paketet så jag hoppas dom är ok.
Valla ikväll och sen förhoppningsvis ut och testa dem imorgon.
Jag köpte ny valla i måndags (den gamla var 25 år gammal!) :oops:
Jag köpte en glidvalla för "all temperatures", och två fästvallor; en som heter +plus och en som heter -minus. :mrgreen:
Fabrikatet är ski-go

Jag var lätt skeptisk, men den första provturen i -4 och nysnö gav bätttre fäste och glid än med mitt gamla Swix.
Idag åkte jag i välpreparerade spår och -7, och nu gick det ännu bättre!

Slutsatsen är att för en vintertränande cyklist duger detta.

PS. Skidutrustningen är "bara" 15 år gammal och jag åker i cykelkäder, men om vintern fortsätter skall jag köpa en ny utrustning på mellandagsrean...
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]