Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Jeppe.R
Tycker det var grymmt vad en sa...
Och helt rätt tycker jag!

Ha sa: Om man lägger sig bakom rygg före upploppet i skidor blir det inget liv, men om man spelar en läggmatch i ishockey så blir det ett hejvildandes liv.. Varför?

Det tycker jag var bra!

Mvh Jeppe
av Teemu
det är en aning svårare för tex 10 skidåkare att ligga i bredd :)

Hoppas att svenskarna torskar i hockeyn idag - det har dom förtjänat!
Enda rätta är att göra om hela turneringen så att alla möter alla och den som får flest poäng är det laget som tar guldet. Denna utslagsmetod kan ju ha rätt mycket att göra med hur pucken råkar studsa just den dagen
Användarvisningsbild
av frilins
Om man har i huvudet att det "nästan" är bättre att förlora en match så är det nog inte så lätt att gå för fullt även om man inte gör det med vilje...

MEN om man bestämt sig för att förlora för att det är fördelaktigare så finns det ett ord för det också, taktik! :D
av Teemu
taktik eller inte anser jag att det laget som vinner OS guldet bör ju kunna besegra alla andra lag... Dom skall ju vara bäst och inte förlita sig på att ta en väg med sämre lag?
Användarvisningsbild
av frilins
Det är klart att det känns som mer rent spel om man kör för fullt hela turneringen men jag tror faktiskt inte att spelarna la sig med vilje.
Dom spelar trots allt i princip varje dag och det måste var knäckande att ha ett sådant hårt schema.
Jag har faktiskt förståelse för att man inte kan köra stenhårt i varje match och att det kanske blir lätt så att man går på lägre låga när man vet att det inte spelar någon roll om man vinner eller förlorar...

Men det är bara min högst personliga åsikt, ta den för vad den är! :D
av Teemu
mest tycker jag synd om alla fansen som rest långt och betalat dyrt för biljettter för att sedan få se laget gå på halvfart och tycka att det kvittar hur det blir i denna matchen.
av Jeppe.R
Ja Teemu du har väl iaf rätt.
Men frilins du har ju också rätt.. Det bästa laget ska ju vina över alla..
Men jag gillar din idé Teemu att alla möter alla.. Det är ju mäst rättvist och inga "läggmatcher". :D
Användarvisningsbild
av CarMan
skilnaden är att skidåkaren efteråt kan tala om att han inte ville dra, medasn hocky spalaren säger att dom gjorde vad dom kunde.
Mycke bättre om dom sa att vi vilte ville vinna för att kuna mäta rätt motspelare i nästa match
av Teemu
isf tycker jag dom skall säga det i god tid så fansen slipper köpa dyra biljetter till "vänskapsmatcher". Var några svenskar på radion efter den omtalade matchen och dom var inte så glada efter att ha lagt 1200kr på biljetter.
av jbl
Sverige mot Finland i OS-finalen. Måtte nu bara Sverige vinna :D

Verkstadsbesök idag. Det som påstå[…]

965 -97 Ingen gnista.. (B63)

Borde inte spela någon roll var du tar jord […]

Vad tråkigt! Förra veckan stal nå[…]

Fick pris på byte av batteri för total[…]