Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Vad kommer du rösta på?

Vänsterpartiet
2
2%
Socialdemokraterna
11
12%
Miljöpartiet
2
2%
Centerpartiet
2
2%
Kristdemokraterna
5
6%
Folkpartiet
5
6%
Moderaterna
33
37%
Piratpartiet
6
7%
Sverigedemokraterna
17
19%
Övriga
Inga röster
0%
Vet inte
6
7%
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Söndagen den 19 september 2010 är det val till riksdag, kommun- och landstingsfullmäktige.

Vad kommer ni rösta på och varför?

Jag vet ej vad jag ska rösta på, jag vet att det inte blir miljöpartiet iallafall :wink:

/Kalle
Användarvisningsbild
av vetten
Enligt testet "valbarometern" så är jag mest FP och sen SD, vet ej om jag kommer att rösta på något av dom, det enda som är säkert är att det inte blir på det "Rödgröna" röran :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Honke
Moderaterna blir det här! Arbetarfamilj här oxå och vill inte betala:
1000-1500:- mer i inkomskatt/mån.
14000:- mer i fastighetskatt/år
Mer för bensin/diesel pga höjd skatt
Mer för snuset pga höjd skatt
Mer för el pga straffskatt på vinsten på vattenkraftsel
Mer för ALLT i butiken pga kilometerskatt på tunga transporter

Behöver jag fortsätta? :wink:
Användarvisningsbild
av crumpets
Chansar på miljöpartiet detta valet.
Kommer gå ut som maskinteknisk högskoleingenjör om två år och hoppas hamna i fordonsbranschen, vilken om en grönare regering sköter sig kommer ha saftiga budgetar att utveckla en renare mer hållbar transportsektor.

Blir jag blåst på detta och det visar sig att de bara straffskattar och hellre ger bort pengarna till mindre bemedlade utlänningar och annat lågprioriterat för mig så blir det min sista gröna röst åtminstone.
Troligen slutar jag helt enkelt rösta i så fall då såväl borgare som sossar står för i mina ögon förlegade dammiga ideologier som inte hör hemma i dagens samhälle.

En sån urbota dum grej som att inte kunna samarbeta över blockgränserna, t.ex.
Alliansen är -i mina ögon- för svagsinta personer som inte ids sätta sig in i individuella partiers agendor och behöver något som ser stort och respektingivande ut och kan få dem att känna sig trygga från konflikterna som ett flerpartisystem innebär.
av Forssen
Enligt valbarometern så var jag tydligen sverigedemokrat och borgare tätt efter.

Något jag absolut inte kommer rösta på är Toblerone Sahlin och hennes följare. Redan dyrt nog att köra runt i min 940.. Håller med Honke till 100%
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 49
Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]