Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av turture
Nu får väl snart muslimerna ge sig!!!!
Så trött man blir på dessa muslimer, inte för det har så mycket med bilar å göra men man fick ju skriva om vad man ville här inne...
Det verkar som om dom letar efter orsak att hoppa på andra och skapa kaos runt omkring. Herregud, en nidbild har skapat detta i ordningen otaliga kaos, dom bränner flaggor och slåss och skuter på varandra...alltmedans vi bara tittar och höjer fingret (knappt det). Det här är inget rasistiskt påhopp eller hat mot nån folkgrupp, e bara trött på att en del tror att de kan bete sig hur som helst utan att andra lägger sig i.
Man kan nästan likna det med ett dagis där fröknarna tittar bort när ett barn blir retat, fyfaàn vad jag skäms när jag tittar på svensk politik å byråkratin vi har här. Nä det skulle va en svenne som kom ner dit å krävde att få va med i regeringen och krävde jämnställdhet och social trygghet, va fan dom krigar ju inte ens längre eller.... jo har dom inte nått att slåss över så fixar dom det, phu skönt att tjabba av sig lite. E det nån som e på min stig eller har jag helt galet???e inte religös men koranen ställer nog till det mer än den gör nytta så om nått skulle brännas e det nog den tror jag... :twisted: :twisted: :twisted:
av matzen10
Jag håller helt med om att detta utnyttjas för politiska syften mer än för religionen i sig. Verkar som om (totalitära) regeringar låter "sitt" folk vädra morgonluft för att lätta på trycket.
Hörde att man inte fick avbilda profeten. Well..det har ju gjorts ett antal gånger av muslimer själva. Så varför bli upprörd över att västerlänningar gör det? Att sedan bilderna KAN uppfattas som kränkande är väl betraktarens egen tolkning?! Dock verkar det ha blivit en masspsykos av "fel" tolkning. Syftet var knappast att förödmjuka 800 miljoner troende. Snarare var syftet att, genom satir, illustrera publicistens ståndpunkt i en viss fråga. Det är inte ovanligt att uttrycka något genom satir. Eller hur? Å andra sidan kan jag tycka att det var lite klumpigt att illustrera på detta sättet. Å andra sidan råder tryck/åsiktsfrihet i västvärlden och då SKA man kunna uttrycka sig vidlyftigt. Men det resonemanget förstås nog inte länder där man saknar det...
En annan sak; bl.a. Sveriges beskickningar har blivit attackerade och flera länders flaggor har blivit brända av protestanter i muslimska länder.
Ett klart övergrepp det oxå, enligt min syn att se på det! Det verkar inte finnas någon vilja till att lösa detta på fredlig väg utan snarare kasta bensin på elden. The muslim way?

---< Matz
av turture
Ja det är inte konstigt att världen ser ut som den gör när man tror att man kan slåss å kriga för att få sin vilja igenom, och det här med att döda i religonens namn (vilken som) men den jag vet mest om är ju kristendomen och guds namn verkar ju va helt befängt, till å med jag som inte läst bibeln vet ju att ett av budorden e att "du skall icke dräpa", men det som retar mig mest är väl igentligen inte hur de beter sig i sitt eget hemland för det är ju deras land utan det är hur en del beter sig när de flyttar hit. nu är det väl inte enbert invandranas fel utan det är mycket våran politik som felar, folk e ju inte dumma å kan de få ett bra liv med både social å ekonomisk trygghet så är det ju bara att ta det som erbjuds...men det har gått överstyr med allt det här och våra kära slipsnissar kan inte se det, dom har bara statistik å siffror i skallen och det verkar som om de har lite svårt att se verkligheten ibland. det är bara när det händer nått lite utöver det som inte anses normalt som dom måste uttala sig på något sätt, men jag går iallaf... inte hem till nån och tar hans pengar eller fru eller missbrukar gästfriheten på det sätt som jag känner att vi blivit krängta av en del invandrare, nu säger jag inte att det inte finns bra invandrare för det finns det men det här är ju bara för mycket. det är en självklarhet att man ska hjälpa de som är i nöd men det får ju vara under vissa regler och sunt förnuft. att bränna flaggor och bete sig som en skock får visar ju bara hur mogna dessa människor är och man får säga till på skarpen att så gör man inte...det finns hur mycket som helst att säga om en del folk å religoner och det verkar bara blir mer å mer, men det står upp över öronen snart hur de svenska politikerna ser till sina egna skinn i många frågor och babblar bort många viktiga frågor och synpungter i byråkratin för att de inte har nått bra svar eller inte kan svara...det är inte bara invandringen utan mycket annat med men det va ju det som va på tapeten just nu... :evil:
av turture
Rådlös skrev:Så här kan man också se på saken. Och jag gissar att han är rätt så påläst.
http://www.affarsvarlden.se/art/128137

:wink:
jo nog e dom bättre pålästa än vad jag e iallaf...ber om ursäkt till de som tar illa vid sig i mitt tidigare inlägg men det är absolut inget personligt eller rasistiskt...
Användarvisningsbild
av kez_style
Jag tycker oxå att allt har överdrivits av muslimerna men jag tycker oxå att det var fult gjort av jylland posten... månader innan detta så fick dem in en "rolig" bild av jesus men den släppte dem inte för det skulle vara ofredande... men när denna bild på mohammed kom då släpper dem, Jag tycker dem borde inte ha släppt bilden om nu hade tackat nej te andra.
Fast jag tycker att de muslimer (menar itne alla) de som överdriver är säkert problem älskare och att man inte ska dra alla över ett sträck. :)

Min åsikt bara.... har läst någonstans på nätet angående jesus roliga bilder på jylland posten.
Användarvisningsbild
av Danneman
Hela den här grejen har ju fått förstora proportioner. Men som tidigare skrivit så drar flertalet länder nytta av denna händelse pga olika anledningar :)
av turture
kez_style skrev:Jag tycker oxå att allt har överdrivits av muslimerna men jag tycker oxå att det var fult gjort av jylland posten... månader innan detta så fick dem in en "rolig" bild av jesus men den släppte dem inte för det skulle vara ofredande... men när denna bild på mohammed kom då släpper dem, Jag tycker dem borde inte ha släppt bilden om nu hade tackat nej te andra.
Fast jag tycker att de muslimer (menar itne alla) de som överdriver är säkert problem älskare och att man inte ska dra alla över ett sträck. :)

Min åsikt bara.... har läst någonstans på nätet angående jesus roliga bilder på jylland posten.
Nä du har helt rätt i det tycker jag, kan man inte driva med sin egen religon så ska man låta andras vara med...
av _hagitch_
Allt det där skiten är så jävla onödigt...lite dåligt va det väll av jyllandsposten och om danmarks regering bad om ursäkt och sa att det inte var någon åsikt dom stog för så skulle det kanske dom skulle lugna ner sig lite.
Användarvisningsbild
av frilins
_hagitch_ skrev:Allt det där skiten är så jävla onödigt...lite dåligt va det väll av jyllandsposten och om danmarks regering bad om ursäkt och sa att det inte var någon åsikt dom stog för så skulle det kanske dom skulle lugna ner sig lite.
Det är precis vad Danmarks statsminister gjorde, om det var så viktigt varför har så många missat det? :roll:
Dessutom hade han inte behövt göra det eftersom han knappast har skuld i det inträffade!
Många muslimer säger att danska regeringen borde stoppat bilderna men hur skulle dom kunna gjort det, dom hade väl ingen aning om att Jyllandsposten skulle publicera dom i tidningen, eller? :roll:

Det som skrämmer mig mest är att man så sällan hör muslimska intellektuella protestera mot hedersmord och självmordsbombningar som i de flesta fall endast drabbar oskyldiga, varför tar dom inte ordentligt avstånd från detta? :shock:

Min egen personliga åsikt om bilderna är att det är så mycket skit i media varje dag att man snart inte orkar läsa och se mer...
Men dom ville väl skapa debatt kring krigshetsarna i mellanöstern antar jag och debatt det fick dom! :lol:

Dummast av allt är väl att om ingen brytt sig så är det inte många som vetat om dessa bilder, jag menar, hur många läser Jyllandsposten i världen?
Jyllandsposten är idag världsberömd pga muslimska protester så dom gnuggar väl händerna och har ökat sin upplaga!?? :???:

Vad tråkigt! Förra veckan stal nå[…]

Fick pris på byte av batteri för total[…]

Byta spridare

Går ju inte att jämföra glö[…]

Första året jag hade VOC kostade det 12[…]