- tor 01 jul 2010, 17:07
#423519
Jahopp, en till gnälltråd från min sida för Bjompa att störa sig på... ;)
Jag hade bokat tid på den lokala saab åf'n Björkmans Bil för att fixa handbromsen då den tar mycket dåligt.
Jag berättade att backarna var bytt förra året och att jag inte visste vad som var fel.
Dom sa även att om det bara är att justera så kommer det kosta 4-500kr, behöver någonting bytas så blir det dyrare.
Dom skulle ha bilen kl.07 imorse, jag skulle få hämta den kl.16. Tyckte det var synd att man inte kunde få en lite kortare tid för det låter ju inte speciellt troligt att jobbet ska ta en hel arbetsdag. Men då har dom ju iaf gott om tid för ev. strul tänkte jag.
kl.14.15 idag så var jag lite ivrig och ringde dit och frågade om dom hunnit klart med bilen. Dom hade inte börjat med den än... Men till kl.16 skulle den vara klar och skulle dom bli klar tidigare så skulle dom ringa.
Kl.15.40 så upptäcker jag att det har ringt på min "gamla privata" mobil, som jag aldrig använder längre. Visar sig att det är björkmans bil som ringt kl.15.20 för att säga att dom behöver byta en handbromskabel och undrar om det går bra.
Ringer tillbaka direkt för att säga att det går bra.
Men då säger dom att dom har kört ut bilen och verkstaden stänger om 10 minuter så jag får lämna in den imorgon istället.Till saken hör att när jag bokade tiden så hade dom det gamla numret i systemet, jag sa att dom absolut inte skulle ringa på det då jag aldrig har den telefonen med mig och gav dom istället mitt visitkort. (Detta visitkort satt fastgemat på papperet dom hade fram när jag hämtade bilen senare).
Jag påpekar att dom ringt på ett nummer som jag sagt att dom inte kan nå mig på och istället gett dom ett annat och när dom sa att dom bara har öppet i verkstaden 10min till och därför inte kan fixa den idag så säger jag att det inte är mitt fel att dom börjat med bilen först kl.15 när dom fick den kl.07.
Men, eftersom det bara stod justera på lappen dom hade så hade dom ju hunnit klart till kl.16 fast dom börjat kl.15 om det inte varit något annat. Jag har aldrig påstått att det bara är att justera, jag har sagt att den inte tar och att backarna är bytta för ett år sedan och således bör vara hela men att jag inte vet. Fick höra flertalet ggr att hade det bara varit att justera så skulle den ha varit klar i tid.
Jag fick inte ens en ursäkt... Hade jag gjort bort mig så att en kund blivit lidande så hade jag knappat gått hem från jobbet kl.15.50 utan stannat och fixat problemet och bett så hemskt mycket om ursäkt.
Men nej, inte ens en ursäkt var det värt. Bara frågan om vilken dag som skulle kunna passa mig bäst för att boka in bilen nästa gång.
När jag sen kommer ut och ska ta bilen så ser jag dessutom att allt som låg i facket under armstödet (ja jag vet, jag kom på först när bilen var inlämnad att jag borde ha tömt det när dom skulle pilla med handbromsen) ligger i en salig röra på sätet, då höll det på att brinna totalt.
Satt länge i bilen och funderade på om jag skulle gå in dit igen, innan jag kramade knogarna vita mot ratten och åkte hem.
Det har krävts rejäl logistik att planera in allt jobb så att bilen inte skulle behövas idag, så händer det här... Allt jobb som hade krävt bil idag planerades in igår och imorgon, så lämna in bilen imorgon är omöjligt. Vet inte ens om jag vill lämna in den där igen.
Nu är jag inte ens irriterad längre, bara besviken. Jag lämnade till Björkmans bil istället för Nisses på hörnet bara för att det skulle bli bra utan strul.
Visar bara återigen att märkesverkstäder inte är ett dugg bättre.
Jag hade bokat tid på den lokala saab åf'n Björkmans Bil för att fixa handbromsen då den tar mycket dåligt.
Jag berättade att backarna var bytt förra året och att jag inte visste vad som var fel.
Dom sa även att om det bara är att justera så kommer det kosta 4-500kr, behöver någonting bytas så blir det dyrare.
Dom skulle ha bilen kl.07 imorse, jag skulle få hämta den kl.16. Tyckte det var synd att man inte kunde få en lite kortare tid för det låter ju inte speciellt troligt att jobbet ska ta en hel arbetsdag. Men då har dom ju iaf gott om tid för ev. strul tänkte jag.
kl.14.15 idag så var jag lite ivrig och ringde dit och frågade om dom hunnit klart med bilen. Dom hade inte börjat med den än... Men till kl.16 skulle den vara klar och skulle dom bli klar tidigare så skulle dom ringa.
Kl.15.40 så upptäcker jag att det har ringt på min "gamla privata" mobil, som jag aldrig använder längre. Visar sig att det är björkmans bil som ringt kl.15.20 för att säga att dom behöver byta en handbromskabel och undrar om det går bra.
Ringer tillbaka direkt för att säga att det går bra.
Men då säger dom att dom har kört ut bilen och verkstaden stänger om 10 minuter så jag får lämna in den imorgon istället.Till saken hör att när jag bokade tiden så hade dom det gamla numret i systemet, jag sa att dom absolut inte skulle ringa på det då jag aldrig har den telefonen med mig och gav dom istället mitt visitkort. (Detta visitkort satt fastgemat på papperet dom hade fram när jag hämtade bilen senare).
Jag påpekar att dom ringt på ett nummer som jag sagt att dom inte kan nå mig på och istället gett dom ett annat och när dom sa att dom bara har öppet i verkstaden 10min till och därför inte kan fixa den idag så säger jag att det inte är mitt fel att dom börjat med bilen först kl.15 när dom fick den kl.07.
Men, eftersom det bara stod justera på lappen dom hade så hade dom ju hunnit klart till kl.16 fast dom börjat kl.15 om det inte varit något annat. Jag har aldrig påstått att det bara är att justera, jag har sagt att den inte tar och att backarna är bytta för ett år sedan och således bör vara hela men att jag inte vet. Fick höra flertalet ggr att hade det bara varit att justera så skulle den ha varit klar i tid.
Jag fick inte ens en ursäkt... Hade jag gjort bort mig så att en kund blivit lidande så hade jag knappat gått hem från jobbet kl.15.50 utan stannat och fixat problemet och bett så hemskt mycket om ursäkt.
Men nej, inte ens en ursäkt var det värt. Bara frågan om vilken dag som skulle kunna passa mig bäst för att boka in bilen nästa gång.
När jag sen kommer ut och ska ta bilen så ser jag dessutom att allt som låg i facket under armstödet (ja jag vet, jag kom på först när bilen var inlämnad att jag borde ha tömt det när dom skulle pilla med handbromsen) ligger i en salig röra på sätet, då höll det på att brinna totalt.
Satt länge i bilen och funderade på om jag skulle gå in dit igen, innan jag kramade knogarna vita mot ratten och åkte hem.
Det har krävts rejäl logistik att planera in allt jobb så att bilen inte skulle behövas idag, så händer det här... Allt jobb som hade krävt bil idag planerades in igår och imorgon, så lämna in bilen imorgon är omöjligt. Vet inte ens om jag vill lämna in den där igen.
Nu är jag inte ens irriterad längre, bara besviken. Jag lämnade till Björkmans bil istället för Nisses på hörnet bara för att det skulle bli bra utan strul.
Visar bara återigen att märkesverkstäder inte är ett dugg bättre.