Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bosa
Hoppade in i bilen i morse och drog iväg till jobbet, tyckte den kändes lite skum och stannade för att se om det fanns luft i alla däcken. Jodå det fanns det men väghållning a la amerikanare fanns kvar, den där gungande känslan är inte så kul faktiskt. Började misstänka att nån stötdämpare eller fjäder givit upp. Kom fram till jobbet och hittade felet, de där 5 säckarna med plantjord á 50 liter styck som köptes i lördags låg kvar i bagaget... :oops:
Användarvisningsbild
av cybermunk
Hahahahaha, uhhhhh det där kallas för BRA fel :) :-)-)
av Cicaro
Haha :D

Som färdigpizza i frysen: Lättlagat!
Användarvisningsbild
av lilleman
Då var det iallafall lätt fixat :mrgreen:
skönt med såna lättfixade fel :D

Mvh/Roger
Användarvisningsbild
av CarMan
dom flästa får betala för att få bilen lagad, du har betalat för att få den "trasig" :wink:
Användarvisningsbild
av vetten
Jo idag så köpte jag också 5 säckar jord och lastade in i 480-in och gissa om den blev låg och fin men den blev "lite" svampig i baken av det så jag fattar vad du menar. Men att du glömde att lasta ur dom, ja hade du tankarna på annat när du kom hem efter inköpet ?:-/ Eller :-)-)
HeHe :-O)
av *pettson*
En bekant lånade min bil häromveckan. Han skulle en snabbis in mot stan för att hämta saker, hans bil var inklämd här då vi donade lite. Väl tillbaka så fick jag veta att jag behövde se över min AC. Det lät.. tick... tick tick.. rrrrrrr tick tick... ibland ett rejält tack.. det upphörde i 60-70 o var borta till 80-85, kunde möjligen ticka till nåt sen då o då.
Högst förvånad kände jag inte igen detta. Men då jag ändå tog ett varv runt bilen så...
Där bak satt sladden i till släpet. Alukontakten var bara skit där den hängde i sladden (kör separat kabel). Han hade hängt av släpet men inte dragit ur kabeln ur bilen..
Naturligtvis var allt tyst utan kabel som släpade och slog i backen..
Användarvisningsbild
av CarMan
Jag kommer o tänka på en gång när jag hjälpte farsan att transportera "lite" spackle i en skåpbil ha då hade som arbetsbil.
Vi lasta in en pall med spackel o åkte några kilometer till det stället där dom skulle av. Vi skulle då backa upp på en villa uppfart & då var det först en trotoarkant. BONK! sa det, drag kroken slog nämligen i trotoarkanten så vi komm inte upp.

(även denna bil betedde sig lite underligt, trots den låga farten i stan, men det var ju inte det som var det roliga i det hela)
Användarvisningsbild
av Bosa
CarMan skrev:dom flästa får betala för att få bilen lagad, du har betalat för att få den "trasig" :wink:
Haha...Pricken över i:et hade ju varit om man dessutom lämnat in den till Volvo för felsökning... :mrgreen:
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]