Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Bagy
Som topic lyder..

Varit sjukt sugen på en Iphone 3gs en längre tid nu, men sen jag satt mig ner och sökte runt så finns det ju jävulskt mycket skitsnack om den. Men även mycket bra!

Vad tycker ni?

Sen efter en hel del surfande så har jag fastnat lite för Sony ericssons nya X10, någon som kan jämnföra dessa eller har åsikter??

MVH / Andreas
Användarvisningsbild
av Gizz
Jag har en iPhone 3G själv och min kära sambo har en 3Gs. Jag är sjukt nöjd med min telefon men är sugen på en 3Gs eftersom jag känner att den är snabbare. Jag har hört några som blivit besvikna på SonyEricssons "iPhone dödare".
Men som sagt det är mina 50 öre. :)
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
iPhone vinner överlägset. Finns ingen telefon som kan mäta sig med den, så enkelt är det!

Det är dock vansinne att köpa en 3GS just nu, eftersom nya iPhone (förmodligen) presenteras om en vecka lite drygt.
av Larzan
Sitter i samma sits ungefär.
Min gamla SE K810 börja visa tendenser på utslitning.
Den har varit en riktig slitvarg. Varit väldigt nöjd med telefondelen, kameradelen, radiodelen och mottagningen.
Har tappat den några gånger riktigt rejält och varit lika glad när man plockat upp den igen utan att behöva plocka ihop eller lämna in.

Just nu så funderar även jag mellan Ifånen och ekstian.
SE har ju i alla fall på pappret en mycket bättre kameradel.

Det jag undrar mer över är alla dessa applikationer till telefonerna.
Var hittar man en översiktsbas till dessa så man kan se och anpassa mobilen efter eget tycke?
Kan man ta bort applikationer efter installation, eller original installerade applikationer för att frigöra utrymme om de förinstallerade inte passar en?
Hur är telefondelen i äpplet? Menar SE har varit på banan ett tag längre med mobil uppkoppling.
Telefonens standby tid? Som angivet eller "höftat"?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Larzan skrev:Det jag undrar mer över är alla dessa applikationer till telefonerna.
Var hittar man en översiktsbas till dessa så man kan se och anpassa mobilen efter eget tycke?
Kan man ta bort applikationer efter installation, eller original installerade applikationer för att frigöra utrymme om de förinstallerade inte passar en?
Hur är telefondelen i äpplet? Menar SE har varit på banan ett tag längre med mobil uppkoppling.
Telefonens standby tid? Som angivet eller "höftat"?
Till iPhone är det App-store som gäller. Applikationerna köps vis iTunes. Man kan välja att se dom sorterade som man vill. Vill man t.ex se vilka gratisappar det finns så kan man det eller om man vill se topplista över mest nerladdade/köpta kan man det etc.

Det går att installera och ta bort dom som man vill. I iPhone är det vissa orginalappar man inte kan ta bort och det hade inte varit någon vits med det ändå för man använder alla mer eller mindre. Så dom behövs.

Telefondelen i iPhone är kanon den med. Batteritid är ju väldigt individuellt, beroende på hur mycket man använder skärmen t.ex. Det är inte sämre standby-tid än någon annan, däremot så utnyttjar man alla funktionerna, eftersom det är så enkelt att göra det. Så det är lätt att köra slut på batteriet. Jag använder telefonen väldigt mycket till mail, surf, aktier, väder etc och laddar den ungefär varannan dag.

Jag kan säga att iPhonen är en sån telefon där man verkligen utnyttjar alla finesserna. För allt är så löjligt enkelt, men samtidigt grymt avancerat. Dvs avancerad teknik, men otroligt enkelt upplagt. Har man dessutom en Mac-dator är det verkligen en iPhone man ska ha.
av Lövet
iPhone är den första (och antagligen enda) SmartPhone som verkligen går att använda. Den är hur smidig som helst, allt bara flyter, är snyggt och enkelt att komma igång med. Surf & mail funkar 100%.

Kameradelen är däremot rätt kass.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Vill jag ta bilder för att "framkalla" eller rama in så plockar jag med den digitala systemkameran. Till allt annat duger faktiskt kameran i 3GS.
Användarvisningsbild
av StringerBell
Sjukt nöjd med 3GS i ett halv år. Klockrent om man som jag även anammar Apples övriga "ekosystem" med iTunes, spellistor, podcasts, "molntjänst" (MobileMe) etc.
av Lövet
XC90: Kameran är dock väsentligt sämre än vad då får i andra smartphones. Även om den "duger" så är den klart sämre än vad man har rätt att förvänta sig i den prisklassen.

Bara för att systemkameror är bättre så behöver man ju inte acceptera mediokra delar. En telefon har man ju trots allt med sig betydligt mer än en systemkamera. Då är det ju bättre om den faktiskt kan ta foton annat än i perfekt ljus utomhus. Sony Ericssons och Samsungs telefoner är långt före på den fronten.

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]