Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Larzan
Ni som har Tre.
- Hur är mottagningen inomhus där ni befinner er?
- Har ni alltid mottagning utomhus?
- Är ni fullt nöjda?

Har idag själv Telia och funderar på att byta till Tre. (Dags för ny mobil)
Användarvisningsbild
av Funk
Jag har inte haft sämre mottagning med Tre som hela familjen haft ett år nu, än vad vi hade med Tele2/Comviq...
Alla operatörer har ställen där det inte fungerar fläckfritt, så är det bara...

/Thomas
Om jag har förstått saken rätt så är du ute med "termosen" hängande efter bilen ibland.
När man kommer ut i "tassemarkerna" så är det oftast bara Telia som fungerar.
Alla andra operatörer fungerar utmärkt i storstadsmiljö.

Man blir något less när hundarnas och fårens telefonbolag med flera inte fungerar, om man avviker från Europavägarna eller dom större riksvägarna.

Jag betalar hellre lite extra för att ha fungerande kommunikation. I detta sammanhang är det knappt "kaffepengar".
Vid åtskilliga tillfällen är det kompisar som lånat min mobil eftersom deras är "döda" utanför storstan.
Användarvisningsbild
av Funk
Tre roamar väl ihop med Telia på GSM sidan och med Telenor på 3G sidan så utan täckning blir man ju inte så ofta.

/Thomas
Användarvisningsbild
av vetten
Jag har flera vänner som gått på 3:s reklam om gratis telefon och dylikt och fast dom bor i stan så är det ganska dålig täckning ibland för att inte tala om när dom ligger ute efter vägarna och kör!!! För mej som alltid kört med telia och väldigt sällan haft några problem så påminner 3:s täckning lite om hur det var i början av GSM-eran runt -93-94 då den kom på allvar. Ingen som inte hade telia hade täckning utanför stadgränsen i princip.
Mitt råd är att håll dej kvar hos telia om du vill ha täckning på de flesta ställen som du befinner dej på :-)-)
Måste slå ett slag för Telias täckning som har blivit rejält mycket bättre(större) de senaste 5 åren, nu kan man åka flera mil över gränsen också med "svensk täckning", mycket bra!
av Larzan
Det är just det. Är jäkligt nöjd med Telias täckning. Har alltid fungerat vart jag än kört, med eller utan mögelkuvös.
Tele(s)nor är inte ens att tänka på för vår del.

Det verkar som att kunderna hos 3 inte är alltid så nöjda med deras täckning.
Har haft Comviq innan och det var hopplöst när man stod ute i bushen och kollade på Svenska Rallyt för några år sedan och då blev det Telia.

Väntar och ser vad fler 3 användare säger och vart de haft svårt med täckningen.
Användarvisningsbild
av Funk
Jag har nästan alltid två telefoner med mig, en med 3 och en jobbtelefon med Telenor. Det har aldrig hänt att 3 haft sämre täckning än Telenor, men bäst är nog fortfarande en ren GSM telefon med Telia som leverantör.

/Thomas
av Cicaro
Jag har telia eftersom det är det enda som har vettig täckning. Några bekanta har 3 dock och har inte täckning några meter in i rummet ens vid odenplan i centrala stockholm :-)

Så vill man ha vettig täckning är det nog telia som gäller. Bytte själv tillbaka efter att ha testat comviqs nät och konstaterat att det var lögn i h-sike att få mottagning i sommarstugan...
Användarvisningsbild
av bjompa
Ja har kört me comviq i en massa år nu å kan väl inte direkt klaga på mottagningen, de har ju lite att göra med vad ni har för telefon oxå, kärringens telefon har sämre mottagning än min tex.
Syrran körde telenor men vart så förbannad på mottagningen som aldrig fanns, de berodde bara på hennes telefon som hon fått av telenor för när ja satt i hennes kort i min telefon så funkade de prima.

Ja dör inte av att sakna mottagning om ja skulle stå i skogen å titta på tex rally eller om ja är ute å fiskar i en tjärn i lapphelvete.
Händer nått så funka alltid 112.
Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]

..Nu borde ju läget vara ca 100 miljarder k[…]