Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Larzan
Citat "Statoils nya Diesel upp till 5% högre motoreffekt och en minskad förbrukning på 2%. Statoils nya Diesel innebär alltså minskad drivmedelsförbrukning och därigenom minskade koldioxidutsläpp."

WooW! :-O)

Tror mer på sparsam körstil.
Vad tror ni?

http://www.statoil.se/FrontServlet?ds=K ... id=1952801
Användarvisningsbild
av Loner
Hmm, vad har dom slagit i då?
Tankar ju tjänstesnurran på statoil så nu får 3.5Hk till då ?

/L
Användarvisningsbild
av SvenB
Det där låter ju fantastiskt. 5% högre effekt och 2% lägre förbrukning, vad jämför de med? Lägre koldioxidutsläpp låter ju bra, men vad för utsläpp ger den nya tillsatsen? Jag är skeptisk, så fort de hittar på något nytt ställer de ju till i andra änden. Den gamla hederliga dieseln kanske luktade "pyton" men bilarna gick bättre på den, sen införde de miljödiesel. Då började cirkusen.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
"Tillsats som håller motorn renare" Låter som att det sliter på delarna i bränslesystemet då. Ungefär som E85 :wink:
Användarvisningsbild
av bjompa
Ja tror ja ska tanka min firmabil på statoil i fortsättningen, de skulle asså ge 24hk extra å 1dl mindre i förbrukning.

Troligt.
av Larzan
kave skrev:Det hade varit bättre med den tyska dieseln istället så vi får verkligt lägre förbrukning.
Vilken av dom? Finns ju flera kvaliteéer. Standard, Super, city, F1 osv...
av intruder1400
Tror all tysk diesel är bättre än våran
Lastbilarna går mycke bättre på tysk diesel å då är det inte på någon speciel pump

100 miljarder kr :party:

OM RYSSEN KOMMER

… ”aldrig försökte” =[…]

Roligt när ett av mina gammla inlägg bid[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Det började med att motorstarkare varianter a[…]