Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av matzen10
20091229

Bilmekens termometer kl. 22:00 = -27 (skrev han på mejlen)
Våran termometer kl. 01:00 = -32

Vet inte om jag ska skratta eller gråta :lol: :(

Fördelar: Shortsfritt. Tur jag bytte vedpanna i våras..! Förhoppningvis fryser måånga rådjur ihjäl.

Nackdelar: Knakar oroväckande i verandataket. Knakar oroväckande i bilarna. Kattkräken vill inte ut. Måste fylla på ved i pannrummet...

/M10

Förtydligade rubriken lite ;)
/Brainy
Senast redigerad av 1 matzen10, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av vetten
matzen10 skrev:Inlägget står direkt ovanför ;) /Brainy
Det är väl iofs. myggfritt :lol:
Användarvisningsbild
av eccy243
Jag vevade igång 960n igår kväll. Skulle ut och glida lite. Kvicksilvret på -26. Bilen är inte utrustad med något så modernt som motorvärmare. Vred på nyckeln... NJÖÖÖÖ NJÖÖÖÖ NJÖÖÖÖ NJÖÖÖÖ... TAFF TAFF TAFF... KLACK KLACK KLACK KLACK... Tog säkert 8-10 sekunder innan oljetrycket slocknade. Tog säkert 30-40 sekunder innan ventilerna slutade ticka. Hugaligen... Kan inte ha varit bra.
Användarvisningsbild
av vetten
MEN en Volvo ska väl starta fast det är kallt ?:-/
Användarvisningsbild
av camaro69
Fy f-n. Kallt och inga vantar ......

Fördelen är att man nöter inte ut solglasögonen.
av Cicaro
För 3 år sedan skulle jag få igång min dåvarande bil(en 460 årsmodell 94) som hade stått avställd under ett träd från början av oktober till 23 december. Far och mor klassade mig som galen och sa att det aldrig skulle gå att få igång och fram bilen(var ca 100 m oskottad åker fram till vägen). Jag skottade fram förrardörren, klev in, två varv på startmotorn så startade bilen trots dryga 20 minus. Den lät sådär, men på den tiden jag behövde för att skotta fram resten av bilen så hade den kommit upp i värme och att åka var inga problem så länge man inte stannade för då fastnade man :D

Volvo är bland de bättre att starta i dåligt väder, våran nuvarande 740 tickar dock en hel del innan den kommer upp i arbetstemp... Hur bra det är egentligen är väl en fråga dock :(
Användarvisningsbild
av Ticken
eccy243 skrev:Jag vevade igång 960n igår kväll. Skulle ut och glida lite. Kvicksilvret på -26. Bilen är inte utrustad med något så modernt som motorvärmare. Vred på nyckeln... NJÖÖÖÖ NJÖÖÖÖ NJÖÖÖÖ NJÖÖÖÖ... TAFF TAFF TAFF... KLACK KLACK KLACK KLACK... Tog säkert 8-10 sekunder innan oljetrycket slocknade. Tog säkert 30-40 sekunder innan ventilerna slutade ticka. Hugaligen... Kan inte ha varit bra.
Jomen jajjamen, det där känner man igen. Sådär låter ju 740in varje morgon när man vevar igång den.. Låter som att det krävs en gammal pansarvagn (volvo) för att de ska hålla typ :p

/TIcken
Användarvisningsbild
av cybermunk
-40 ute och jag måste ut, frös fingrarna av mig innan jag var framme vid bilen men kom ändå in och satt nyckeln i tändningslåset det va lite segt att vrida men väl på tändningsläge så skuttade bilen igång :) Sen att stormen låg över Nord-Uppland den dagen va inte till hjälp.

Man såg knappt framför huven :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

100 miljarder kr :party:

OM RYSSEN KOMMER

… ”aldrig försökte” =[…]

Roligt när ett av mina gammla inlägg bid[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91