Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Som bekant betyder Volvo "Jag rullar", medans SAAB lägger ned.

Ändrade rubriken. /Brainy
Senast redigerad av 1 hozz, redigerad totalt 0 gånger.
av Cicaro
Var väl inte direkt oväntat att saab lägger ner, dock tycker jag det var lite osmakligt att lämna det här beskedet 6 dagar innan julafton med hänsyn till alla anställda med familjer.

Måtte nu inte volvo bli en geely med volvologga...
Användarvisningsbild
av crumpets
Något jag tycker ska bli väldigt intressant är vem som kommer vara först att plocka upp all denna kompetens i form av utvecklingsfolk, arbetare, m.m. och ev. lokaler och skapa ett helt nytt bilmärke utan SAABs laster och gamla skulder.

Har det funnits intressenter att köpa ett så nedtyngt företag borde någon vara där och köpa upp allt folk till att skapa ett nytt.
Användarvisningsbild
av Brainy
Maud har ju sagt att hon tycker saab ska bygga vindkraftverk... ;)

Hozz: Fixa gärna till rubriken så den bättre speglar forumsreglerna.
Användarvisningsbild
av hozz
Något jag tycker ska bli väldigt intressant är vem som kommer vara först att plocka upp all denna kompetens i form av utvecklingsfolk, arbetare, m.m. och ev. lokaler och skapa ett helt nytt bilmärke utan SAABs laster och gamla skulder.
Ja,min tanke också. Men ska någon lägga ut flera miljarder kronor så skulle denne nog redan sett denna kompetens också. Har jag varit en rik Kines och sett kompetens hos utvecklare,marknad,produktion mm. hade jag köpt någon del av detta eller hela. Verkligheten blev att BAJS eller BAIC köpte gamal teknik av SAAB, vilket säger vad?
Användarvisningsbild
av Ticken
För att inte prata om de anställa hos ericsson i gävle (tror jag att det var) som blev varslade typ 2 veckor före jul..
Som aftonbladet skrev på sin löpsedel "Deras julklapp - Ni får sparken".

Snacka om att cheferna har noll empati. Fy fan säger jag bara.

/Ticken
Iofs fick dom anställda i gävle 40% högre lön december och januari...

Är det bättre att låtsas som att allting är bra, önska god jul när dom går hem och sen när dom kommer tillbaka efter jul säga att stället läggs ner?
Brainy skrev:Iofs fick dom anställda i gävle 40% högre lön december och januari...

Är det bättre att låtsas som att allting är bra, önska god jul när dom går hem och sen när dom kommer tillbaka efter jul säga att stället läggs ner?

Ja skulle jag vilja säga, nu blir deras jul ganska tung med abetslöshet tänkandet i ryggsäcken när man egentligen ska må bra och ha kul.

Tycker nog det hade varit bättre om dom fick veta det efter alla storhelger
Det var väll ingen överaskning att beskedat skulle komma nu, dom har ju kört med ganska öppna kort.
det måste var ku som återförsäljare, att sitta med några nybilar i lager, eller nästan nya. konsumentan har ju konsumentköplagen på sin sida, men fråga är om återförsäljaren kommer at få nått betalt överhuvud taget på alla de garantier som kan uppkomma på 3 år
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11
Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]

..Nu borde ju läget vara ca 100 miljarder k[…]