Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av crumpets
Hur sjutton hittar man garageplats egentligen? Jag har inte råd med vinterdäck så jag måste ställa av bilen över vintern, men det känns lite uselt att ha den ute på gatan, då måste man ju ändå ha den försäkrad och jävlig så det suger ju pengar ändå.
Nån som vet nåt bra i antingen värmland eller stockholmsområdet?
Användarvisningsbild
av Nexus
har du ingen släckting på landet som har platts i ett hörn på maskinhallen eller liknande? Så har jag min båt står vintertid. Kostar bara lite vin så blir tanten nöjd :D
av Larzan
Sök på blocket. "vinterförvaring" och börja ringa runt.
Användarvisningsbild
av Guligan
Ofta kostar ju en garageplats (vinterförvaring) minst lika mycket som ett gäng bättre begagnade vinterhjul. Husvagnsplatser brukar ju t.ex. kosta ett par tusenlappar. Vi får hoppas att någon här på forumet vill hjälpa till.
av Cicaro
Jag vill mig minnas att jag hörde att det gick att vinterförvara husvagnar i gullfibers gamla fabrik i vrena(strax utanför nyköping), men kommer inte ihåg vem var hur man skulle prata med...
av Larzan
Ja, har man inte råd med en förvaringsplats för ca 400kr/månad så ska man nog fundera på om man ska ha bil över huvudtaget.
(Minska ned försäkringskostnaden också för denna period)

I annat fall fråga om man får ställa den hos vänner, bekanta med villa, sommarstuga eller likn.
Användarvisningsbild
av crumpets
Ska och ska, rent ekonomiskt borde jag såklart inte nu efter att jag slutade jobba för att börja plugga. Men jag har inte hjärta att sälja kärran så dina ekonomiska råd kan du gott behålla för dig själv.

Men hittar du en förvaringsplats för 400/mån får du hemskt gärna skriva var en sådan finns.
av Larzan
crumpets skrev:Ska och ska, rent ekonomiskt borde jag såklart inte nu efter att jag slutade jobba för att börja plugga. Men jag har inte hjärta att sälja kärran så dina ekonomiska råd kan du gott behålla för dig själv.

Men hittar du en förvaringsplats för 400/mån får du hemskt gärna skriva var en sådan finns.
För ditt lite arroganta svar så ger jag dig endast en del av en blocket länk.
Månads hyra 187,50 (årshyra 2250) http://www.blocket.se/stockholm/Uppstal ... rforvaring_??????????????

Leta själv.
av Lövet
Din länk är poänglös. För övrigt kostar en garageplats i Stockholm snarare 2000kr i månaden än 400kr.

Alternativ utanför stan: http://www.blocket.se/stockholm/Uppstal ... ?ca=11&w=1

Den "vanliga" facelift-grillen har kroma[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga i[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Kolla först så du kan ha 14" p&ar[…]

Dom uppdaterar inte per automatik på dessa.