Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av frilins
Tjena, hade tänkt köpa en svets och ska inte använda den så särskilt mycket... :D
Tänkte göra järngrindar till trädgården, 2 enkla och en dubbel.
Funderar på att det räcker med en enkel svets från Biltema, typ 130E med flussfylld tråd, är det någon som har erfarenhet av dessa svetsar?
Går den överhuvudtaget att använda till bilplåt alls om jag någon gång skulle vilja det?

Jula har också en till ett lågt pris som heter Cemont EasyMig 105, någon med erfarenhet av denna?
av Hansson
Kolla på blocket efter en begangnad mig/mag. Esab eller kemppi
Användarvisningsbild
av frilins
Hansson skrev:Kolla på blocket efter en begangnad mig/mag. Esab eller kemppi
Jo jag har gjort det men dom är dyrare...tyvärr.
Användarvisningsbild
av frilins
Tack för tipset! :D
frilins skrev:Tjena, hade tänkt köpa en svets och ska inte använda den så särskilt mycket... :D
Tänkte göra järngrindar till trädgården, 2 enkla och en dubbel.
Funderar på att det räcker med en enkel svets från Biltema, typ 130E med flussfylld tråd, är det någon som har erfarenhet av dessa svetsar?
Går den överhuvudtaget att använda till bilplåt alls om jag någon gång skulle vilja det?

Jula har också en till ett lågt pris som heter Cemont EasyMig 105, någon med erfarenhet av denna?
den på jula å den på biltema är nog samma har ja för mej jag har den från biltema å den funkar ganska okej, fast kanske max 2mm plåt alltså funkar den prefekt till bilen det är även lite svårt att få fina svetsar med den men det går, /Peter
Användarvisningsbild
av biker2
om det är plåt du kommer ha den till i framtiden så är det en Mig/mag du ska ha.
andra avger för mycket värme och böjer plåt till vad som helst
av Perra N
Köp den mindre Esabsvetsen som säljs av Jula och alla möjliga andra. Har haft Cemont och lite andra svetsar, men sedan jag köpte Esab, har jag inga svetsproblem längre.
Användarvisningsbild
av frilins
_volvo__740_ skrev: den på jula å den på biltema är nog samma har ja för mej jag har den från biltema å den funkar ganska okej, fast kanske max 2mm plåt alltså funkar den prefekt till bilen det är även lite svårt att få fina svetsar med den men det går, /Peter
Har du försökt använda den till kraftigare järn?
Användarvisningsbild
av frilins
Perra N skrev:Köp den mindre Esabsvetsen som säljs av Jula och alla möjliga andra. Har haft Cemont och lite andra svetsar, men sedan jag köpte Esab, har jag inga svetsproblem längre.
Jo jag förstår att en dyrare svets förmodligen är bättre men jag ska använda den så lite att jag inte tycker det är värt pengarna, dessutom så kommer den inte att användas till plåt/bilplåt alls utan mer till smide.

Frågar mest för att höra om strömmen räcker till på en mindre svets och hoppades på att höra från någon som har en liknande.

Jag lider med dig. Jä**a typer. Hoppas att d[…]

Första året jag hade VOC kostade det 12[…]

Om du kör med den avstängd snurrar remhj[…]

För att förtydliga vad jag sa om bytesi[…]