Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av maze1111
Hej

Det snackas att volvo s80 nya modellen klassas som lyx bil och att bara "rika" har råd att köpa en sån,så undrar jag vad jobbar ni med.Själv är jag montör i volvo lastvagnar i göteborg.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Vet inte riktigt om det har riktigt med den här kategorin att göra, men visst.

När vi köpte våran bil (köpte den ny) jobbade min fru som frisör (har egen salong). Inga stora pengar in där alltså..
Själv jobbade jag då som propellerbladsslipare (fartygspropellrar). Jag tjänade då i runda slängar 25 k före skatt. Inga stora pengar där heller. MEN, i staden vi bor i kostar inte hus en förmögenhet, betalade 935K för ett hus på 225 kvadrat utan behov av renovering för tre år sedan.
Kan väl vara lite intressant att väga in ålder i det här med. Själv är jag nu 28 och frun i huset 34.

Att vi köpte ny bil privat berodde egentligen på tre saker:

-Fick bra betalt för förra bilen privat.
-Vi har inga barn än
-"En gång i livet" kände vi lite också, men som det känns nu kan det nog bli fler gånger i livet! :D

Hoppas det gav dig något med denna informationen, visserligen ingen S80:i men men....
av XCThord
Egenföretagare. Vill inte gå ut med mer specifik löneinformation här av diverse anledningar, men jag är varken jätterik eller fattig. Vet folk som tjänar betydligt mer än jag som kör små Toyotor och folk som tjänar betydligt mindre än jag som kör BMW 7-serie, så jag tänker inte alls längre att högre inkomst per automatik betyder finare bil. Det handlar ju om hur man prioriterar helt enkelt.
Användarvisningsbild
av cybermunk
Straffar hos Arbetsförmedlingen. runt 3-4k e skatt :)
av Bitez
Lokförare!

Det går med dubbla skruvstäd rätt […]

startsperre

Fant ut Disse Paramette.

Men läsaren visar ju massa felkoder,vilka &au[…]

Visa din semesterbil(d)

Fin dag på sjön idag. Nästan tre v[…]