Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Riktigt häftigt! Jag bor precis över ett "flyg-stråk" där det passerar plan hela tiden. för 5min sen så gick jag in på sidan och såg att ett plan låg ungefär mitt över där jag bor.
Jag sprang ut på baksidan och mycket riktigt så var där ett plan precis ovanför huvet på mig och i samma riktning som på kartan =)

Och ikäll var det optimla förhållanden för att spana på plan, inte ett moln på himlen..
Flyg är bra mycket mer energieffektivt än din gamla Amazon och 940 i alla fall. Ett modernt flygplan drar runt 2dl per mil och passagerare.
andreas_lofgren skrev:Flyg är bra mycket mer energieffektivt än din gamla Amazon och 940 i alla fall. Ett modernt flygplan drar runt 2dl per mil och passagerare.
Om ja förstår dej rätt så är min bil en riktig miljöbil då, 1,4dl / mil å passagerare.
bjompa skrev: Om ja förstår dej rätt så är min bil en riktig miljöbil då, 1,4dl / mil å passagerare.
Räkna in farten också så förstår du vad jag menar med energieffektivitet. 2dl per mil i 950 km/h når man inte med en 940 direkt.

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]

Till och från så hackar bilen lite vid[…]

V70 1,6 Diesel rycker

Jag har själv bytt tre av mina fyra spridare […]

Funderar på att leta lite på skroten e[…]