Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Halloj!

Jag har typ 40 000 olika verktygslådor med grejjer lite småutspritt här och var. Nu tänkte jag ta tag i det och köpa mig en riktigt bra, stor men framför allt funktionell verktygslåda.

Hjälp mig och rekomendera nått! Jag har varit på biltema & jula och inte hittat något som fallit mig i smaken..

/Ticken
vad som passar bäst beror ju lite på vad du har för verktyg & hur du andvänder lådan.

snacker vi sågar o spadar?
eller är det lådor med vinkelslipar & cirkalsågar?
eller är det skruvmejslar o block nycklar?

en hylsnyckelsats brukar ligga bäst i orginal lådan.

ska du enkalr kunna bära med dig lådan?

jag föredrar tunna lådor, där verktgen inte ligger ovanpåvaran
det där är säkert bra saker, om man inte ska flytta verktyfen mer än i samma lokal.
det är väldigt opraktiskt att flytta sånna vagnar mellan hemet/båten & verkstan, eller om du ska till en kompis.

så man måste ju veta hur sakerna ska andvändas.
nu är det ju upp litt var o en vad man tycker äör bra, men såna där gammla verktygslådor är absolut inte min smak, helt värdelöst att ha alla verktyg i en hög ovanpåvanan (då kan du lika gärna bära om gring på dom i en tygpåse)
Asså vad jag letar efter är egentligen en låda som är "liten nog att ta med mig" samtidigt som den är stor nog att "rymma mkt".. Det jag egentligen har är mest skruvmejslar och blocknycklar och sånt, så mkt fack och lådor lådor.
Har som sagt kikat runt lite och sett en del lådor, men problemet är egentligen det att dom är oftast uppbyggda med ett fett stort fack med nån form av insats. Det blir bara oreda om man kör enligt den modellen tycker jag.
Jag jobbade för rätt länge sen på ett företag som heter carglass, där hade vi helt grymma verktygslådor. Det var lixom som en metallställning undertill med en liten hydralkolv manick. så man kunde lixom sätta foten under den och "dra upp den" så blev den i lagom arbetshöjd, och skulle man iväg nånstanns så var det bara att trycka ihop den. Grymt smart lixom. Det är nått sånt jag efterlyser :)

/Ticken
lite beroende på hur mycek mejslar & blocknycklar du har så kan denna kasnke passa. (förutsatt att du inte har nån hylsnyckelsats)
http://www.biltema.se/products/product. ... emId=79950

lådorna är inte så höga, så det kan bara ligga ett lager med verktyg i dom (inte 2 skruvmejslar ovanpå varan)
kommer här med några förslag, kan ju i alla fall ge några olika stora olika pris troligen också olika kvalitet.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Swedol art-nr: SWEDOL
VT-2786 *
VT-2787 *
VT-6495 *
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jula art-nr: Jula
460036
662006
662016
663010
770026 Fiskeväska, många lådor så man kan variera.**
Biltema art-nr: Biltema
20-294
26-458 Fiskeväska, många lådor så man kan variera.**
*Kopiera och klistra in i sökrutan (Dumförklarar ingen bara Extremt tydlig)
**Lite småtokigt val men kom att tänka på lösningarna för drag och sådann.
bränsletrycksregulator placering

Bara bytt från ovansidan. Bra om du har ett […]

Det är ju ett märkligt land, jag tycker […]

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]