Jag blev övertalad av en viss "mäste-jagrullare" Tomas88. Han tyckte att jag skulle regga mig och skapa en Garage-tråd. Jag hängde mest på STCS innan och deras Garage-trådar, men jag tyckte att de var lite väl mycket inriktade på trim och den biten.
Men jag idiotförklarade honom flera gånger. "Hur skulle de se ut om en SAAB-fanatiker börjar härja på ett Volvo-forum med bara "Volvo-bögar" (uttryckte de ordagrant så)". Men han sa att det redan fanns en Saab-ägare där/här (Brainy). Så jag tänke: "Aja vafan jag kan väll offra en halvtimme för att regga mig och skapa en tråd så jag får tyst på honom då! Och sen får de väll kasta ut mig om de vill, jag bryr mig inte."
Men efter att jag hade startat en ny tråd och skrivit lite om bilen och sådär så fick jag många positiva svar och folk här började intressera sig för min bil!
Så den halvtimmen som det var tänkt från början blev till timmar som sen blev flera timmar som sen blev dagar som sen blev veckor osv osv.
Och nu är jag i stort sett inne varje dag och läser alla trådar i de olika kategorierna!
Och där är vi nu...
Har min inställning till Volvo förändrats under tiden som jag hängt här?
- Skulle nog säga att synen själva bilen "Volvo" har inte förändrats något, jag har alltid vetat att Volvo är bra bilar och att jag skulle kunna tänka mig att äga en Volvo någon gång i framtiden (om de lyckas göra bättre bilar än SAAB då

). Men dock har synen på folket som äger Volvon förändrats. Jag har alltid tyckt att alla Volvo-ägare har klankat ner på SAAB och istorsett idiotförklarat allt som har med SAAB att göra. Visst, de som gör de finns ju kvar som innan. Men jag har också sett att väldigt många Volvo-ägare gillar SAAB och tycker att det är minst lika bra som Volvo (kanske snäppet sämre

eller?) Och att alla som hänger här är väldigt hjälpsamma och ger feedback (både positivt och negativt ibland).
Fast hetsen mellan SAAB och Volvo finns ju fortfarande kvar, och så ska det ju vara! :D
Ett väldans trevligt forum detta! Trevligt folk, trevlig stämning! Och framförallt att man känner sig som en i gänget trotts att man kör en liiiiiiite bättre bil! :D ;)
Tack för mig! Hej!