Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomas88
Har en inspelningsbar digitalbox av märket Sagem hemma.
Nu har det hänt en märklig sak med den.

Har för mig att minnet är på 40Gb men nu så tar platsen på minnet slut jättesnabbt. Alltså sist jag testade så provade jag radera allt som fanns så att det stod använt utrymme 0%. Spelade sedan in i ca 10 min och kollade igen. Över 80% ! Fattar inte vad som hänt. Går säkert spela in i över 10h annars.

Har provat dra ut kontakten och sätta i den igen. Men samma sak. Någon som har en idé. Garantitiden har gått ut för länge sen.
Användarvisningsbild
av cybermunk
Lägg örat mot och lyssna missljud. sen e väl dom lite äldre 1-3 år gamla boxarna lite konstiga i sig.
Användarvisningsbild
av wendtan
Har du testat att bryta och slå på strömmen med väldigt täta intervall? Det låter konstigt, men jag vet att sagems support rekommenderar detta när man har problem med just hdd storlek och dess inspelade material. Du stoppar i och drar ur kontakten med kanske 2-3 sekunders intervall några gånger i rad.
Användarvisningsbild
av wendtan
Fungerade det för dig Tomas? Jag behvöde ta till upprepade behandlingar av detta på vår fd 80gb variant från sagem.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Har testat men ingen förbättring. :(
Har undersökt lite mer och kommit fram till att endast 20% av minnet finns kvar.
Det räcker att man spelar in nån minut så kommer "använt utrymme" upp i 80%. Därefter så fylls det på normalt tror jag.

Men du menar alltså att jag kan behöva göra samma sak fler gånger? Får väl testa detta då. :)

Inga missljud heller. Vad jag kan höra i alla fall.
Användarvisningsbild
av wendtan
Ja, flera gånger om. storleken sjönk några procent varje gång. Du har tömt inspelningslistan gissar jag? Du bryter och kopplar in strömmen minst 5-6 gånger med någon sekunds intervall.
bränsletrycksregulator placering

Bara bytt från ovansidan. Bra om du har ett […]

Det är ju ett märkligt land, jag tycker […]

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]