Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
Förra året så var det första gången jag hade symtom av allergi. Det var ögonen som kliade.
Men iår så är det hemskt. Ögonen kliar,nyser och näsan rinner ,det kliar nästan i öronen oxå :-(O) .Nu är det bättre efter björkarna slagit ut och regnet som dämpa.
Använder Clarityn och det hjälper lite men har någon erfarenhet av mirakel medisin?
Flera på forumet som plågas av pollen allergi?
Användarvisningsbild
av eccy243
Japp. Jag skriver under denna listan. Jag använder nåt som heter Aerius. Receptbelagt, men jag tycker det fungerar helt värdelöst. Körde med receptbelagda Clarityn förut, men dom utgick och ersattes tydligen av detta skit. Ska prova med receptfria Clarityn sen när det kommer in nå pengar.
Här uppe har det nog inte slagit ut riktigt än, så det lär nog bli värre än nu är jag rädd. Jag trodde att jag hade blivit befriad från detta för att jag inte hade några besvär i fjol. Så fel man kan ha.

För mig är besvären:
-Snuva.
-Irriterade ögon.
-Även huden reagerar och blir torr.

Jävla satyg detta. Får väl trösta sig med att det blir bättre frammåt sommaren.
Användarvisningsbild
av ketto
Jepp, björkpollen lider jag av och nåt annat symptom som gör att ja är snuvig året om!
Använder mig av Flutide Nasal som är receptbelagt (nässpray) och Loratadin Actavis 10 mg (tablett, recpetbelagt) mot kliande i ögonen, de funkar bra!

Nyser som fan vissa dagar och snoken rinner som ett Niagarafall vissa gånger!

Väntar på remiss till snokdoktorn!
Användarvisningsbild
av Fluffen
Tack och lov att man är förskonad från denna helvetesallergi. :lol:
Morsan har dock pollen allergi.
Användarvisningsbild
av ketto
Fluffen skrev:Tack och lov att man är förskonad från denna helvetesallergi. :lol:
Morsan har dock pollen allergi.
Vänta du bara! :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Hayah
Pollenallergi är det värsta som finns, varit fri det under hela min barndom men det dök på mig i äldre tonår och blir bara värre för varje år.
Värst är björk och gräs för mig.
Jag klarar mig dock skapligt med receptfria Certirizin, skulle dock vilja ha något lite effektivare då dessa sägs hålla undan symptom i 24 timmar men jag får besvär igen efter ca 12. :???:
Användarvisningsbild
av 855glt-97
Går med i denna klubben även jag, har björk o gräs, samt diverse luktande blommor och gran. Kör med Clarityn även jag, samt att jag satt i ett kolfilter (eller vad det heter) i kupefilterhållaren, och det känns som det hjälper en del iallafall.
Användarvisningsbild
av GT-mannen
Jag har varit allergiker sedan 1977. Tål inte gräspollen och timotej, vilket gör att jag inte kan klippa gräs under högsäsong. Tycker dock det har avtagit de senaste åren. De första tio åren rann det i näsan och kliade i ögonen men numera är det bara näsan som rinner. Använder Livostin nässpray sedan flera år.

/Håkan

100 miljarder kr :party:

OM RYSSEN KOMMER

… ”aldrig försökte” =[…]

Roligt när ett av mina gammla inlägg bid[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Det började med att motorstarkare varianter a[…]