Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Xotica
Hejsan!

Har precis köpt ett nytt xbox 360 professional och undrar om ngn här inne har xbox med som de flashat med senaste iXtreme 1.5.1 och kan berätta om fördelar/nackdelar med att flasha den..

Mvh//Xo
Användarvisningsbild
av cybermunk
Flasha och du blir bannad från XBOX Live på ca 3 min.
av Xotica
Finns program som ska kunna berätta ifall det är säkert att köra ej orginal spel
Jag har enbart tänkt köra ej orginal på singelplayer och orginal på live då borde det inte finnas några krux
Användarvisningsbild
av cybermunk
livet känner av om du flashat enheten även om du kör original spel.
av Xotica
Men ifall den nu känner av.. hur kan så många spela till och med EJ orginal online ? det den känner är av ifall spelet inte liknar/verkar vara orginal pga dålig kopia. Därför ska man crosschecka dem med programmet jag snackade om ovan .. godkänner det progget dem så är det bara att tuta och köra, till och med på live =)
Användarvisningsbild
av cybermunk
Jaja säger du det så kör på men vad jag hört så kommer det att skärpas då M$ är pengagiriga och vill att alla ska köra Original oavsett om det gäller on eller Offline.

Men det gäller ju även att ha lite tur systemet kan tjura till sig lite och då sitter du där och har köpt Xbox och live för ca 2500 och sen blir av med det roliga.
av Xotica
cybermunk skrev:Jaja säger du det så kör på men vad jag hört så kommer det att skärpas då M$ är pengagiriga och vill att alla ska köra Original oavsett om det gäller on eller Offline.

Men det gäller ju även att ha lite tur systemet kan tjura till sig lite och då sitter du där och har köpt Xbox och live för ca 2500 och sen blir av med det roliga.

Om nu detta var sant att de skulle kunna stoppa ett "Orginalspel" vilket ett programgodkänd kopia av ett spel är... varför har de då inte lyckats med alla sina windows versioner, alla deras program i övrigt från att kunna nedladdas och användas sedan de startade microsoft?

Ifall du nu läst ngt om det kan du gärna posta en länk.
Användarvisningsbild
av cybermunk
Dom har gjort det svårare att köra med piratade grejor spelar ingen roll vad du kör för windows eller office eller annat för den delen.
Kör du Ex vis windows XP piratat så kan man vara ganska säker på att det kommer komma en ruta som säger att man kör en icke giltig licens via WGA.
av Xotica
cybermunk skrev:Dom har gjort det svårare att köra med piratade grejor spelar ingen roll vad du kör för windows eller office eller annat för den delen.
Kör du Ex vis windows XP piratat så kan man vara ganska säker på att det kommer komma en ruta som säger att man kör en icke giltig licens via WGA.
Detta får stå för dej, men där har du fel =)
Windows Genuine Advantage är ett skydd, visst är det så men alla program som finns för att ändra denna sifferkombination är näst intill otroligt många.

sedan behöver man inte ens använda ett sådant program över huvud taget ifall man tar hem korrekta apps/os direkt. detta verkar du inte veta ngt om och inte ngn som läser denna tråd heller så jag lämnar det osagt =)

//Xo
Användarvisningsbild
av cybermunk
I vilket fall som helst det du i någon tråd har pratat om ÄR olagligt alltså Piratade spel.
Hur du än ser på det så är det helt och hållet olagligt att spela spel som du personlingen inte har köpt utan du har laddat ner.

Ja jag kan erkänna att jag också har laddat ner saker olagligt. detta främst för PC Men när det kommer till XBOX360:n så håller jag mig på den GARANTERAT gröna mattan.
Senast redigerad av 1 cybermunk, redigerad totalt 0 gånger.
Felkod B5

Låter ungefär som det jag hade på[…]

Tror jag hittade uttaget du snackade om. Det ger 1[…]

Motoroljenivå

Jag bytte oljestickan på en V60AWD D4 fö[…]

Välkommen ut i trafiken

Varit ner och fått igång kylan i bilen[…]