Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av S.t.r.a.n.D
Nu behöver jag lite hjälp av er som är kunniga på dator-delar och en dators innehåll.

Har blivit sugen på att börja spela lite igen och datorn jag har idag får nog antikt värde snart.
Jag är inte alls bra på allt vad RAM-minne, processorer och grafik-kort, vad som är bra/dåligt m.m.

Jag är inte ute efter världens bästa dator, utan en dator som klarar de flesta rätt så nya spelen (krig/skjuta-spel och bilspel). Den behöver inte klara det mest grafikkrävande spelet som kom ut igår så att säga.
Storlek på hårddisk är inte så betydande, då jag har rätt stora externa hårddiskar.

Riktpris: runt 5-6000:-, ej över 7000:-

Det stora funderingarna ligger ju kring grafikkort, processor och RAM-minne.

Har kollat lite på denna sidan och de verkar ha vettiga priser, erfarenheter av företaget??
Erfarenheter av delarna de har i deras datorer??
http://www.boulevard.se/
Denna har jag kollat lite på: http://www.boulevard.se/dator.aspx?ID=181
Där kan man ju byta ut lite delar till bättre.

Råd, tips och kloka ord??
Tackar på förhand.
Användarvisningsbild
av Ståhl
Du är inne på samma spår som jag då alltså :lol:

Så du vill ha en speldator? ska du spela dom senaste spelen?

Hade kanske räckt med ett uppgraderingspaket ?
Uppgraderingspaket = processor,moderkort och minne.
och ett värre grafikkort till det.
isåfall råder jag dig till att kolla på komplett.se och på deras uppgraderingspaket.
Dom har även riktigt bra grafikkort för bra priser.

Eller ska du köpa en hel komplett burk med allt vad det innebär?
Kollade lite på boulevard länken du la upp.. deras "gamer medium" burk är duglig till dagens senaste spel..och ganska billig också. :wink:
av S.t.r.a.n.D
Måste bli en helt ny burk för mig. Om jag ska uppgradera måste det bli ALLT tom chassi måste nog bytas. :)

Jaa alltså som jag skrev. Jag letar inte den absolut BÄSTA speldatorn, utan ett lagomt bra som jag kan lira de senaste spelen, iaf de som är 1 år gamla.
av S.t.r.a.n.D
~Kalle~ skrev:Här är en dator som säkert motsvarar dina förväntningar :) http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10323 med ett spel, headset och windows vista :-)-)

/Kalle
Tackar för tipset.
Ett par frågor om den du länkade till:

*DDR2 minne, 2GB räcker det?? Har lärt mig att man ska ha mycket där :) Och många datorer ser man ju har iaf 4GB.
*Grafikkortet i den datorn, dugligt för nya spel??
* Vad är skillnaden på Vista Basic och Vista Home Premium?

I övrigt såg den ju riktigt bra ut.
Såg att det går att konfigurera själv och välja större, men behövs det?? Kostar ju ändå 7000:- som den är.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Lägg till 200:- och du får 4 GB RAM. ( jag har 1024 och klarar att spela många bra spel, fast det går lite segt ibland också :roll: )

512MB grafikkort låter bra i mina öron, mer kan jag inte säga , fast klarar det av FarCry 2 så MÅSTE det vara bra! :)

/Kalle
av S.t.r.a.n.D
~Kalle~ skrev:Lägg till 200:- och du får 4 GB RAM. ( jag har 1024 och klarar att spela många bra spel, fast det går lite segt ibland också :roll: )

512MB grafikkort låter bra i mina öron, mer kan jag inte säga , fast klarar det av FarCry 2 så MÅSTE det vara bra! :)

/Kalle
Okej, tackar.

Såg en till sak. Står följande: "DDR2 minne (OBS! För att fullt utnyttja 4GB minne eller mer så krävs 64bit operativsystem)"
Det OP som följer med var bara 32-bit. Är det bortkastade pengar att köpa 4GB då?
Användarvisningsbild
av Severin
RoadKiller skrev:
~Kalle~ skrev:Lägg till 200:- och du får 4 GB RAM. ( jag har 1024 och klarar att spela många bra spel, fast det går lite segt ibland också :roll: )

/Kalle
Okej, tackar.

Såg en till sak. Står följande: "DDR2 minne (OBS! För att fullt utnyttja 4GB minne eller mer så krävs 64bit operativsystem)"
Det OP som följer med var bara 32-bit. Är det bortkastade pengar att köpa 4GB då?
Du får ju ut iaf runt 3-3.5gb av 4 totalt så bortkastat tycker jag inte att det är, minnena är så pass billiga nu men du skulle välja snabbare minnen än dom pc5300 som följer med
av S.t.r.a.n.D
sewe skrev:
RoadKiller skrev:

/Kalle
Okej, tackar.

Du får ju ut iaf runt 3-3.5gb av 4 totalt så bortkastat tycker jag inte att det är, minnena är så pass billiga nu men du skulle välja snabbare minnen än dom pc5300 som följer med
Okej, ge mig ett exempel som är bättre??

PC6400, 4GB. Är det bättre/snabbare??

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]