Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Hemulen
Ni som röstar ja till Tyskarna ,är ni inte landsförrädare och suckers? Hur kan ni fårråda ert modersland?Eu-mynt? hur många mynt finns det på en skala? 10-12=? en börs fylld med äckliga uros? Själv tycker jag det är mycket trevligt att ett land har sin egen identitet! Hur ska man handskas med en flintskallig kollobroatör? limma på hår? sådant kan göra en sömnlös. Min dotter var i england och hälsade på en kompis, när hon kom hem hade hon en pundsedel,vilken känsla att ta på en pundsedel,vilket betyder england! Inget fucking meningslöstt,landsförräderi bryssel=Eu!. Här i Sverige har vi kronor och ingrt annat skit, typ euskit! 8)
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Vad har det här med bilar att göra? Jag flyttar till klotterplanket :-)-)

Ändrar även till en lite trevligare rubrik..

/Kalle
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Ja bor man i Norrland och inte vill ha något att göra med resten av Europa så visst. Nuvarande valutakurs är rena DÖDEN för företag som behöver handla utomlands i Euro.

Ge oss Euro NU!! :-)-)

ps.vi kan ju passa på att döpa om Tre Kronor till Tre Cent samtidigt! :wink:
Användarvisningsbild
av Brainy
Jag kan faktiskt helt ärligt säga att jag röstade blankt då jag trots att jag är ekonom inte kunde bestämma mig för vad som var bäst även om min röst lutade till ja.

Om inte ens de sk. experterna kan enas hur ska då vi kunna göra ett riktigt val?
Jag har röstat fram en riksdag för att slippa vara med och ta alla svåra beslut själv, så jag tycker faktiskt inte att det skulle ha varit någon folkomröstning om detta. Handlar bara om fega politiker som är rädd för lite väljarstorm.
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Hhm..håller med halmstaden.... svenska kronan är ju skit i förhållande till andra valutor & i synnerhet euron som är förhållandevis stabil.... tom mot US dollarn som inte varit/är speciellt stark så är svenska kronan ännu sämre :( .
Nä, låt oss få en stabil valuta !
Håller oxå med Brainy...svenska politiker är pussies.....som vanligt. De (oberoende av parti) vågar ju aldrig ta tag i någon fråga som skapar en livlig debatt....sorgligt!
av Lövet
Nuvarande finanskris visar tydligt hur mycket Sverige förlorar på att stå utanför Euron. Någon som har koll på exakt hur mycket kronan sjunkit senaste tiden? 20-30%?

Förstöra svensk ekonomi bara för att man vill ha svenska mynt i plånboken - då har man inte fattat mycket! :evil:
Användarvisningsbild
av Funk
Hade vi haft Euro så hade vi sluppit den ungefär tioprocentiga devalvering vi i praktiken haft sedan sommaren -08...

/Thomas.....både svensk och europe'
Användarvisningsbild
av Tomas88
Jag kan inte säga vilket som är bäst för sverige. Men jag är emot att man förflyttar makten till Byssel.
V70BiFuel03 skrev: Håller oxå med Brainy...svenska politiker är pussies.....som vanligt. De (oberoende av parti) vågar ju aldrig ta tag i någon fråga som skapar en livlig debatt....sorgligt!
Ja men sen så blir det ju ändå ett jäkla liv om man väljer att inte ha en folkomröstning om något.
Jag tycker det är bra att folket får lättare att bestämma i viktiga frågor...
Visst så röstar man på ett parti. Men det är ju inte säkert att man håller med om allt de tycker.
Användarvisningsbild
av Brainy
Tomas88: Så du anser att du är lika lämpad att avgöra eurons vara eller icke vara än ett gäng nationalekonomer plus övriga rådgivare som i år har fått betalt för att utreda hurvida euron är bra för sverige eller ej?

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]

Till och från så hackar bilen lite vid[…]

V70 1,6 Diesel rycker

Jag har själv bytt tre av mina fyra spridare […]

Funderar på att leta lite på skroten e[…]