- tis 27 jan 2009, 12:27
#255224
Jag har skrivit ett arbete om Webastos tillsatsvärmare, och har kollat upp hur det fungerar med fläktstyrningen. Men läraren ville att jag skulle förklara hur spänningsdelaren som sköter om fläktregleringen fungerar. Har suttit vid google nu i flera timmar utan att hitta nånting. Är det nån vänlig själ här som vet hur det fungerar? Lägger upp en bild på kopplingsschemat för fläktstyrningen.
Spänningsdelaren som jag vill ha info om är prylen som ser ut som ett relä underifrån, märkt med en stor 1:a.

Förklaring:
BA - Vit
BE - Blå
JN - Gul
MR - Brun
NR - Svart
RG - Röd
VE - Grön
JN/NR - Gul/Svart
1320 - Motorstyrenhet (ECN)
8045 - Fläktkontroll
8053 / 8054 - AC-enheter
8099 - Tillsatsvärmare
APS - Reservkabel
BSI - Styrenhet
BM34 - Reläcentral i motorrummet
MC57 - Jordpunkt
Just de... Bilen som det sitter monterat på är en Citroën C8 om det spelar nån roll.
OBS! Jag har inga fysiska grejer att vända och vrida på, vilket hade gjort det hela betydligt enklare. :D
Spänningsdelaren som jag vill ha info om är prylen som ser ut som ett relä underifrån, märkt med en stor 1:a.

Förklaring:
BA - Vit
BE - Blå
JN - Gul
MR - Brun
NR - Svart
RG - Röd
VE - Grön
JN/NR - Gul/Svart
1320 - Motorstyrenhet (ECN)
8045 - Fläktkontroll
8053 / 8054 - AC-enheter
8099 - Tillsatsvärmare
APS - Reservkabel
BSI - Styrenhet
BM34 - Reläcentral i motorrummet
MC57 - Jordpunkt
Just de... Bilen som det sitter monterat på är en Citroën C8 om det spelar nån roll.
OBS! Jag har inga fysiska grejer att vända och vrida på, vilket hade gjort det hela betydligt enklare. :D