Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Funk
Som lovat i tråden "Gissa bilen" kommer här en tråd som riktig överkurs... Motorjournalisten Peter Haventon har genom en vän sammanställt dessa svåringar, och även tagit någon av bilderna.
Jag gratulerar på förhand den som klarar bara någon enstaka av dessa, och kommer att jubla om någon klarar alla.. Kanske kan jag skaka fram ett litet pris till vinnaren.
Reglerna: När ni tror att ni vet svaren så postar ni det i ett inlägg, som sedan ej får editeras/ändras !
Enstaka eller flera i samma inlägg spelar ingen roll. När (om) rätt svar på respektive bild kommit så faller den ur tävlingen så att säga..

Läs bildtexterna för små ledtrådar

Lycka till !

1:
Bild
Platsen är Sebring, USA. Bilen kör i 2-litersklassen. Hälften av den är europeisk och resten amerikansk. Men vad heter den? ytterligare info? Det finns en jättefin i Skåne.

/Thomas
Senast redigerad av 1 Funk, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Funk
2:
Bild

Ja, detta är precis som bilden anger en lånebil som ställt till prinsen av Wales (sederma Edward VIII o hertigen av Windsor) förfogande av tillverkaren. På premiärturen lyckades prinsen köra på en cyklist och bilen blev väl inte heller nån större kommersiell framgång. Kan det ha berott på bakåtsikten (kolla bilden)? Engelsk är den och från 1931 men vad hette den? Den snälle kan få en profilbild vid ett senare tillfälle.
Användarvisningsbild
av Funk
3:
Bild

En vacker bild från Pebble Beach på en, ja vad då? Märke, gärna modell och kanske ett tillverkningsår också. Vet du tillverkningslandet t o m?
Användarvisningsbild
av Funk
4:
Bild

Bakom ratten sitter bilens konstruktör som nästan har samma namn som bilen. På äldre dagar uppfann den j-a räven fartkameran som i vissa länder faktiskt heter likadant som bilen. Och från vilket land kommer de?
Användarvisningsbild
av Funk
5:
Bild

Nej vi talar inte om bildförvrängning. Bilarna är så smala som de ser ut men idén bakom dem var just lågt luftmotstånd. Namnet är detsamma som konstruktörerns. Och bevisligen byggdes ju fler än en. Det är Brandenburger Tor i bakgrunden. De byggdes nämligen i Berlin.
Bild ett är väl en Shelby Cobra och bild tre är om jag inte har helt fel en Dussenberg.
Användarvisningsbild
av Funk
cybermunk skrev:Bild ett är väl en Shelby Cobra och bild tre är om jag inte har helt fel en Dussenberg.
Om vi säger som så att Shelby knappast hade 2-litersmotorer... Men det finns en gemensam nämnare :wink:
Tyvärr inga rätt så långt.

/Thomas
Skrev fel på ovanstående, ska ju vara Holland, inte Tyskland (man ska inte hålla på med flera saker samtidigt, då blir allt fel :) )

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]